استاندار یزد با اشاره به نقش اثربخش مردم در مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی گفت: روند کار باید برای فعالان بخش کشاورزی تسهیل شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد    

 

سیدمحمد میرمحمدی در جمع مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان به نقش اثربخش مردم در مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با کمک و استفاده از توان مردم در عرصه منابع طبیعی می‌توان این منابع را حفظ و مدیریت کرد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های تعاونی این بخش اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی باید احساس کنند خصوصی هستند و دولت صرفا نقش نظارتی دارند تا پویا و بالنده شوند.

میرمحمدی تصریح کرد: باید روی استقلال شرکت‌های تعاونی برنامه‌ریزی شود تا این شرکت‌ها بتوانند روی پای خود بیایستند.

وی به عرصه فعالیت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان و مهندسین مجرب و کارآزموده باید تربیت شوند تا بتوانند قدرت رقابت داشته باشند.

وی به مشکلات فیمابین منابع طبیعی و صنعت اشاره کرد و پرداختن به آمایش سرزمینی را بهترین راه برای برون رفت از این مشکل دانست.

میرمحمدی تصمیم‌گیری در بخش مدیریت آب و توسعه کشاورزی را منوط به مطالعه، علم و امور فنی دانست.

وی هچمنین از صنایع خواست تا در حواشی محل احداث کارخانه‌ها و معادن نسبت به اجرای فضای سبز اقدام کنند.

استاندار یزد استفاده از تکنولوژی و نانو تکنولوژی را بهترین راه برای افزایش بهره‌وری در امر کشاورزی و دام، طیور و آبزیان دانست.

استفاده از انرژی خورشیدی در بخش گلخانه‌ای و طیور، استفاده از روش‌های نوین کشاورزی ، مدیریت عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از دیگر انتظارات استاندار از بخش کشاورزی و منابع طبیعی بود.

میرمحمدی با اشاره به سهم مصرف آب در بخش کشاورزی بر افزایش ضریب بهره وری آب در این بخش تاکید کردو افزود: باید با مدیریت تولید و مصرف آب ضمن بالا بردن کیفیت تولید، مصرف آب را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مدیریت بهره‌وری آب می‌تواند آینده خوبی برای کشاورزی استان داشته باشد.

استاندار ادامه داد: در گام اول باید ضریب بهره‌وری را بالا ببریم و بعد افزایش تولید داشته باشیم/س
برچسب ها: تسهیل ، روند ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.