در دیدار "امیرعبداللهیان" و رئیس‌جمهور گینه؛

روابط و همکاری دوجانبه ایران و گینه در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار گرفت

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان در حاشیه چهلمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی با رئیس‌جمهور گینه کوناکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان که به منظور شرکت در چهلمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی به گینه کوناکری سفر کرده با رئیس‌جمهوری گینه دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار رئیس‌جمهور گینه ضمن تبریک پیروزی دکتر حسن روحانی، توافق ایران با گروه ۱+۵ را در ژنو برای ملت ایران با اهمیت دانست و آمادگی کشورش را برای همکاری دوجانبه در همه زمینه‌ها اعلام کرد.
 
امیرعبداللهیان در این دیدار سلام گرم دکتر روحانی به همتای خود را ابلاغ و از برگزاری انتخابات مجلس در این کشور تقدیر کرد.
 
وی عنوان کرد: رئیس‌جمهور ایران بر روابط با آفریقا تاکید ویژه دارد و جمهوری اسلامی آماده گسترش روابط در همه زمینه‌هاست.
 
شایان ذکر است؛ امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه این نشست با عدنان منصور وزیر خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد؛ در این دیدار در خصوص مسائل سوریه و منطقه و مسائل جهان اسلام و مباحث دوجانبه تبادل نظر و رایزنی شد.
 
گفتنی است؛ چهلمین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی از امروز دوشنبه به مدت سه روز در گینه کوناکری برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار