امیرعبداللهیان و مدیرکل سیاسی وزارت خارجه ایتالیا تاکید کردند

لزوم تلاش جامعه بین‌المللی برای تحقق عملی راه حل سیاسی بحران سوریه

مدیرکل امور سیاسی-امنیتی وزارت خارجه ایتالیا با معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه رایزنی کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ساندرو دبرناردین مدیر کل امور سیاسی–امنیتی وزارت خارجه ایتالیا با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گفتگو و تبادل نظر کرد.
 
طرفین در این دیدار با مهم بر شمردن تأثیر تحولات سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرائی بر تلاش و مسئولیت جامعه بین‌المللی در تحقق عملی راه حل سیاسی بحران سوریه تأکید کردند .
 
مدیر کل سیاسی وزارت خارجه ایتالیا در این دیدار، نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه را مثبت و دیدگاه‌های دو کشور را در روند مبارزه با افراط گرائی و تروریسم همسو ارزیابی کرد.
 
وی اظهار داشت : "خطر افراط گرائی صرفاً خاورمیانه را تهدید نمی‌کند بلکه اگر این روند و تفکر کنترل و مهار نشود، دیگر نقاط جهان را نیز در بر می گیرد، از این رو ایتالیا همواره بر این عقیده بوده است که راه حل نظامی در سوریه تضمینی برای صلح و ثبات نخواهد بود و باید راهکارهای سیاسی پیگیری شود."
 
وی بـا اشاره بـه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و تأکید بر راه حل‌های منطقه‌ای و بومی برای حل مسائل خاورمیانه افزود: "سفر ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی به کشورهای حوزه خلیج فارس از اهمیت ویژه‌ای در این خصوص برخوردار است."
 
انتهای پیام/

برچسب ها: معاون ، عربی ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار