رئیس‌جمهور درحالی در گزارش صد روزه خود از عدالت مطبوعاتی صحبت کرد و یارانه‌های تخصیص داده شده به نشریات استانی را منتشر کرد که این آمار نشان از بی‌عدالتی در تخصیص یارانه مطبوعاتی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،   به نقل از سایت دانا، رئیس جمهور دولت یازدهم از ابتدای ورود به صحنه انتخابات با در دست داشتن کلیدی، حرف هایی از اعتدال و رعایت عدالت می‌زد.

صحبت هایی که در ارائه گزارش عملکرد 100 روزه انجام گرفت نیز حول محور "شفافیت" می‌چرخید؛ صحبت هایی که طی انها گفته شد: افتخار دولت، پاسخگویی به مردم است.

به دنبال صحبت های رئیس جمهور در خصوص شفاف سازی و درخواست همه از دولت برای شفاف سازی بیشتر در امور کشور، خبرهای گسترده و پی در پی در رسانه های مختلف، درخواست خود از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در خصوص یارانه های مطبوعات را اعلام کردند.

در پاسخ به این درخواست، سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در اقدامی بی سابقه، فهرست یارانه نشریات استانی به همراه اسامی صاحب امتیازان آنها و تعداد صفحات این نشریات را ارائه کرده است.

آنچه که از این فهرست بدست آمده است نشان می دهد این اسامی و میزان دریافت یارانه های آنها تنها بر اساس فرمول خاص و تعریف شده این ارگان نیست بلکه فرمول مدیر مسئول نیز در دریافت میزان یارانه بسیار مؤثر است!

گفتار نیوز طی گزارشی در این خصوص نوشت: در پی انتشار خبری در خصوص شفاف سازی در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد سوال هایی از معاونت محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد شده بود که خواستار شفاف سازی آن بودیم.

یکی از این سوال ها از همزمانی حضور حسین انتظامی در جلسات هیئت نظارت به عنوان ناظر بخش خصوصی و  همین طور معاون مطبوعاتی سوال شده بود که خواهان شفاف سازی در خصوص یارانه های توزیع شده در این معاونت بودیم.

با درج این خبر سایت اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اقدامی قابل تقدیر  یارانه های تخصیص داده شده به نشریات استانی را منتشر کرد.

 
در این لیست 864 نفره که به پیوست یک فایل اکسل منتشر شده است روز نامه خبر جنوب به صاحب امتیازی غلامحسین واحدی پور تبریزی با دریافت حدود 640 میلیون تومان حائز رتبه دوم شده است.

 

 

این در حالی است که مبالغ اختصاص داده شده به اکثر نشریات در فهرست اعلام شده بسیار ناچیز است. جدا از نحوه محاسبه کمکهای اعلام شده که حتما فرمول خاصی برای خود دارد، آنچه که شائبه ها را بیشتر می کند ارتباط صاحب امتیاز این روزنامه جناب غلامحسین واحدی پور تبریزی و آقای حسین انتظامی معاون محترم مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت توسعه مکتب خبر ایرانیان است که در ذیل آگهی رسمی تاسیس این شرکت آورده می شود.

 

جالب تر آنکه در شناسنامه روزنامه خبر جنوب مشخصات صاحب امتیاز به صورت کامل آورده نشده است و تنها به ذکر نام حسین واحدی پور اکتفا شده است.

 

در خاتمه ضمن تشکر از اداره کل مطبوعات داخلی تقاضا می گردد تا فهرست تخصیص یارانه به نشریات تهران و سایر نشریات نیز منتشر گردد و در خصوص ابهامات به وجود آمده در خصوص گزارش بالا نیز اطلاع رسانی گردد تا مفهوم واقعی شفاف سازی در مطبوعات جاری گردد.

با توجه به نمونه فوق و نمونه های مشابه می‌توان دریافت که وعده های دولت یازدهم در خصوص شفاف سازی امور برای ملت یا در حد وعده باقی مانده است و یا اینکه در صورت شفاف‌سازی، شفافیت های بیشتری را در خود جای می دهد که این موارد خلاف شعار های اولیه دولت مبنی بر اعتدال و همچنین رعایت عدالت و همچنین پاسخ‌گویی است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.