عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: برند ملی تنها به افراد تعلق ندارد و برند ملی برند ملی است و اگر وابستگی سیاسی پیدا کرد طنز می‌شود و به برند میلی تبدیل خواهد شد.

"احمد روستا" عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره تعریف برند ملی گفت: برند یعنی هر عامل ارتباطی که باعث تمایز میان ملت‌ها و می‌شود.

وی افزود: برند ملی کلیه عوامل ارتباطی است که یک کشور می‌تواند با سایر کشورها برقرار کند که این موضوع نیازمند مدیریت یکپارچه است و ما نمی‌توانیم در قالب برند ملی مدیریت جزیره‌ای داشته باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد تا کشورها برند ملی داشته باشند تا در سطح جهان خود را معرفی کنند.

وی افزود: در بحث برندملی یکی از نکات مهم برجستگی و تمایز است به طوری که شاهدیم هیچ کشوری در همه ویژگی‌ها منحصر به فرد نیست اما هر کشوری می‌تواند بعضی از ویژگی‌های خود را شناسایی و آن را بزرگ جلوه دهد.

روستا گفت: برای جامعه‌ای که از ابتدا به موضوع برند ملی نگاه ویژه‌ای نداشته انتظاری نمی‌رود که به صورت یکدفعه مفهوم برند ملی در آن نهادینه شود زیرا این موضوع به یک روند و مدیریت منسجم نیاز دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در برند ملی باید به این موضوع توجه کنیم که در کنار ما رقبای دیگری هم هستند چون آنچه ما انجام می‌دهیم در جهان تاثیرگذار است از این رو باید در مقوله برند ملی به موضوع جذاببیت نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

روستا خاطرنشان کرد: فرصتی که با برگزاری همایش برند ملی ایجاد شده می‌تواند راهکاری را برای بسترسازی این مفهوم در کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: ما باید در حوزه برند ملی کار را به دست کاردان‌ها بسپاریم تا دچار اشتباه نشویم.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: نتیجه نهایی برند ملی هویت، ذهنیت و منزلت برتر برای کشور است که باعث می‌شود در تحولات مختلف تاثیرگذار و تحول‌آفرین باشد.

وی اظهار داشت: برند ملی نیازمند یک معماری ملی است و در این راه داشتن یک نقشه راه الزامیست و بایداین مسیر با عشق شروع شود و کسانی باید به این سمت بروند که مردمشان را دوست دارند.

روستا خاطرنشان کرد: فرصت برگزاری همایش برند ملی را را باید همه غنیمت بشماریم و با توجه به وضعیت حساس ایران در جهان این سمینار فرصتی را ایجاد خواهد کرد تا در این مسیر گام‌هایی جدی را برداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه از فرصت جام‌جهانی در راستای معرفی برند ملی می‌توان بیشترین استفاده را کرد گفت: پدیده برند ملی را نباید به هیچ‌کس و هیچ گروهی اختصاص داد بلکه باید به عنوان یک پدیده ملی شکل بگیرد. اگر غیر این باشد در ادامه مسیر این موضوع دچار مشکل می‌شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به چهره‌های مطرح که توجه می‌کنیم به این باور دست پیدا می‌کنیم که کسانی ماندگار می شوند که به هیچ گروهی وابستگی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: برند ملی تنها به افراد تعلق ندارد و برند ملی برند ملی است و اگر وابستگی سیاسی پیدا کرد طنز می‌شود و به برند میلی تبدیل خواهد شد.

روستا اظهار داشت: مطرح کردن عنوان نهضت برند ملی بسار مهم است وقتی که صحبت از این نهضت می‌کنیم تک‌تک افراد جامعه در برابر آن مسئول هستند چون نتیجه آن اعتبار، اتحاد، اقتدار و آبروی ملی است و این معقولات مردم دنیا به دور از هرگونه جناح‌بندی و مرزبندی  به هم نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: برند ، ملی ، همایش ، نهایی ، دولت ، بهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار