در نشست هماهنگي برپايي رزمايش زمستانه 92 راه و شهرسازي مازندران آمادگي كليه نيروهاي راهداري ، پليس راه و امداد و نجات جاده اي مورد تاكيد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، نشست مشترك مسولان راه و شهرسازي ، حمل و نقل و پايانه ها، راهنمايي و رانندگي ، پليس راه ، جمعيت هلال احمر و اورژانس استان كه به منظور برنامه ريزي براي برگزاري مطلوب و با اقتدار رزمايش طرح زمستانه امسال تشكيل شده بود برآمادگي كامل نيروها تأكيد شد.

مديركل راه و شهرسازي استان در اين نشست ضمن قدرداني از زحمات تمامي خدمتگزاران مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده اي عنوان كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل جاده اي از اهميت ويژه اي برخوردار است يادآور شد: برنامه ريزي براي حفظ ايمني وجريان پيوسته ترافيك در زمستان از درجه بالايي از اهميت و حساسيت برخوردار است.

 اسد با تأكيد بر ايجاد تعامل و همدلي و وحدت رويه براي خدمت رساني و ارائه خدمات بهنگام وجود برنامه ريزي مناسب را ضروري دانست و افزود : گروههاي راهداري ـ پليس راه و امداد و نجات جاده اي بايد با تقويت و هم پوشاني ، نقاط ضعف را شناسايي و براي تبديل آن به نقاط قوت بمنظور بهره گيري در راستاي خدمت بهتر استفاده كنند.

وي ضمن اشاره به اين مطلب كه حضور اين نيروها در محورها بايد بيشترين اثر گذاري در جهت خدمت به مردم شريف و مسافران عزيز را به همراه داشته باشد ، تصريح كرد : با توجه به كمبودهاي اعتباري و امكانات ، عشق خدمت به مردم است كه همه ما را براي انجام خدمتي خالصانه ترغيب مي كند.

مديركل راه و شهرسازي استان در خصوص استقرار نيروهاي راهداري اين اداره كل در سطح محورهاي برفگير اظهار داشت : در طول 10155 كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي مازندران 20 راهدارخانه ثابت و سيار فعاليت كرده كه 291 نفر از راهداران سخت كوش در قالب 33 اكيپ راهداري زمستاني و با 220 دستگاه ماشين آلات راهداري در 3500 كيلومتر از راههاي برفگير و كوهستاني استان به انجام فعاليت هاي راهداري زمستاني مشغول خواهند شد.

سرهنگ جعفر محمدنژاد فرمانده پليس راه مازندران نيز در اين نشست با اعلام آمادگي كامل نيروهاي پليس راه و استقرار كليه نيروها درمحورهاي ارتباطي و گردنه اي برفگير استان خاطرنشان ساخت : اطلاع رساني و آموزش درست به مردم و مسافرين براي سفر در فصل زمستان و مقابله با شرايط سخت بسيار مؤثر و كارساز خواهد بود.

وي با تأكيد بر اصل خدمت رساني به مردم عزيز ومسافران يادآور شد: سال گذشته 12 نفر از هموطنان ما در محورهاي برفگير دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند لذا اميدوارم با برپايي چنين نشستها و جلسات اثر بخشي در امسال اين عدد به صفر برسد.

سرهنگ محمد نژاد در خصوص انسداد محورها در زمستان اظهار داشت: هرگونه انسداد در سطح محورها بايد با هماهنگي و تصميم گيري دوسويه راه و شهرسازي و پليس راه باشد چرا كه اين مهم علاوه بر ايجاد شرايط مطلوب براي برقراري ترددي ايمن و روان باعث جلوگيري از اتلاف زمان و عدم تداخل در سفر براي كاربر جاده اي مي شود.

وي در خصوص برپايي رزمايش طرح زمستانه 92 عنوان كرد : با توجه به برپايي اين نشست وهماهنگي به عمل آمده ، اميدواريم رزمايش امسال با حضور فعال و با اقتدار دستگاه هاي امداد و نجات جاده اي برگزار شود.

گفتني است رزمايش مذكور در روز چهارشنبه 20 آذر در بلوار مرحوم سليم بهرامي شهرستان ساري با حضور استاندار و مسولين ارشد استاني و كشوري برگزار مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار