امير حاتمي:

عزت دنيا و آخرت در گرو علم است

جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: جوانان و دانشجويان امروز، در سايه مكتب حسيني و رهبري، راه علم را پيشينه خود قرار داده‌اند چرا که عزت دنيا و آخرت در گروه علم است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امير سرتيپ "امير حاتمي"، جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با حضور و سخنراني در مراسمي كه شنبه همزمان با شانزدهم آذرماه، روز دانشجو به مناسبت تقدير از دانشجويان، دانش‌آموزان و نخبگان برتر فرزندان كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در محل ستاد وزارت دفاع برگزار شد، ضمن تبريك روز دانشجو به تمام دانش‌پژوهان سراسر كشور، گفت: جوانان و دانشجويان امروز، در سايه مكتب حسيني و رهبري راه علم را پيشينه زندگي خود قرار داده‌اند و عزت دنيا و آخرت در گروه علم است.

امير حاتمي با اشاره به حديثي گهربار از امير‌المؤمنين(ع)، مبني بر اين كه «علم قدرت است، اقتدار است، هركس آن را به دست آورد غلبه پيدا خواهد كرد و هركس آن را به دست نيابد، به او غلبه خواهند كرد» اظهار داشت: راه اصلي پايداري و امنيت نيز از راه علم محقق مي‌شود.

جانشين وزير دفاع با تأكيد بر زنده نگه‌داشتن روز شانزدهم آذر خاطرنشان كرد: شانزدهم آذر، يادآور حادثه مهمي در 60 سال پيش بوده و به علت اهميت تاريخي آن، انقلابيون اين روز را روزي مهم و الهام‌بخش مي‌دانند.

امير حاتمي با اشاره به اين كه شعار « مرگ بر آمريكا» در شانزدهم آذرماه براي اولين بار مطرح گرديد، گفت: در آن روز دانشجويان دانشگاه تهران به خاطر دخالت‌هاي استكبار جهاني، اعتراض خود را نشان دادند كه تعدادي از دانشجويان در اين راه شهيد و زخمي شدند.

حاتمي تجليل از شخصيت دانشجوياني كه در مقابل استكبار جهاني ايستادگي كرده و سكوت را شكستند را فعاليتي ارزنده قلمداد كرد و اظهار داشت: در روزهاي چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذرماه، اعتراض اصلي مردم و دانشجويان، پايمال شدن عزت، استقلال و هويت آن‌ها توسط استكبار جهاني بود.

امير حاتمي با تأكيد بر اين كه بسياري از فرماندهان دفاع مقدس از دانشجويان بودند خاطر نشان كرد: شهداي شانزدهم آذر حركتي را شروع كردند كه نسل جوان بعدي با روحيه جوانمردي در هشت سال دفاع مقدس آن را به اوج شكوفايي رسانند.

جانشين وزير دفاع با تحسين دانشجوياني كه روز شانزدهم آذر، مصداق ظلم را به خوبي تشخيص دادند افزود: پيام حماسه‌ي شانزدهم آذر كه مقابله با ظلم است را بايد زنده نگه داشت زيرا آمريكا هميشه به ملت ما ظلم روا داشته است.

گفتني است؛ در پايان اين مراسم به تعداد 45 نفر از دانشجويان، دانش‌آموزان و نخبگان برتر فرزندان كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به پاس تلاش‌هاي مجدانه آنها در راه كسب علم و دانش هدايايي تقديم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار