آقايي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه 200 واگن سفارش داده شده از موسسه قرضالحسنه کوثر بيشتر در خطوط شرق کشور استفاده ميشود، گفت: واگنهاي باري سفارش شده در شهرهاي از جمله اصفهان، يزد و بندرعباس و به منظور مواد معدني استفاده ميشود.
معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص استفاده از اين واگنها در کريدورهاي شمال به جنوب گفت: اين واگنها از سمت شرق کشور که داراي معادن سنگ آهن هستند به سمت بندرعباس حرکت ميکنند.
وي در ادامه افزود: بندر شهيد رجايي نياز به سنگ آهن بسياري دارد که در گذشته از طريق حمل و نقل جادهاي استفاده ميشد ولي امروزه ميتوان از طريق اين واگنها سنگ آهن مورد نياز اين بندر را تامين کرد.
آقايي با اشاره به اينکه اولويت فعاليتهاي راه آهن اصلاح رابطه با بخش خصوصي است، گفت: در گذشته به دليل مشکلات ايجاد شده رابطه و اعتماد ميان راه آهن و بخش خصوصي صدمه ديده که اين رابطه بايد اصلاح شود.
مديرکل راه آهن جمهوري اسلامي در ادامه اظهار داشت: اولويت برنامههاي راه آهن بازنگري و اصلاح رابطه با بخش خصوصي است که بايد يک اعتمادسازي براي بخش خصوصي جهت سرمايهگذاري ايجاد شود.
آقايي در ادامه افزود: طي چهار سال گذشته ناوگان و سرمايهگذاري بخش خصوصي ثابت مانده که در اين ميان بايد با اعتمادسازي بخش خصوصي را جهت ساخت لوکوموتيو و واگن راغبتر نماييم.
وي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر ميزان مشارکت با بخش خصوصي افزايش يافته و تمامي بخش مسافري، باري و بخشي از لوکوموتيو به بخش خصوصي واگذار شده است.
آقايي در ادامه با اشاره به اينکه سال آينده نيازمند واردات واگن مسافري و باري توسط بخش خصوصي هستيم گفت: بايد روند سرمايهگذاري را افزايش دهيم.
وي در ادامه افزود: راه آهن در حال حاضر به طور جدي به دنبال برقي کردن قطار تهران – مشهد است و به زودي اين قطار راهاندازي ميشود.
مديرکل راه آهن جمهوري اسلامي خاطرنشان کرد: با راهاندازي قطار سريعالسير تهران – اصفهان چهره مسافري راه آهن را براي مردم تغيير ميدهد.
انتهاي پيام/