سرمربی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران قهرمانی در قاره پهناور را ثمره 9 ماه تلاش و یکدلی بین مسوولان فدراسیون، اعضای کادر فنی و ورزشکاران می داند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سایت فدراسیون کاراته "مسعود رهنما"  به تشریح شرایط تیم ملی کاراته ایران پرداخت که شرح آنرا در زیر می‌خوانید:
 
*چگونه پس از ماه ها تلاش به خواسته خود رسیدید؟
رهنما: بدون تردید این موفقیت با لطف خداوند و تلاش و یکدلی به دست آمد. تلاش همکارانم در کادر فنی (سیدشهرام هروی، حسین روحانی، مهدی جعفری و سید محمدحسینی) و همتی که نفرات تیم به خوبی نشان دادند بسیار حائز اهمیت بود. این نتایج توانمندی ریاست فدراسیون در مدیریت مشکلات مالی و دبیر فدراسیون و مدیرتیم های ملی در مسائل فنی را نشان داد.  
 
*هماهنگی شما با مسوولان فدراسیون چه تاثیری داشت؟
رهنما: گمان می برم هر زمانیکه که در کاراته یکدلی بوده است نتایج خوبی به ارمغان آمده و همه می دانند که مسوولان برای مطلوب شدن شرایط، زحمات زیادی محتمل شده اند.
 
*این هماهنگی در بین نفرات تیم هم دیده می شد.
رهنما: نقش سامان حیدری در کسب مدال طلای تیمی غیر قابل انکار بود و از مجموعه نفراتی چون حسین سمندر و مهدی سلطانی که برای رسیده به اهداف تیم ملی از منافع شخصی خود گذشتند قدردانی می کنم. همه این مسایل دست به دست هم داد تا کاراته ایران به این نتایج دست پیدا کند.
 
*چگونه در کومیته تیمی به این موفقیت رسیدیم؟
سایر نفرات مانند سعید حسنی پور و حامد زیگساری در بخش تیمی و بهترین و شایسه ترین نفرات در اوزان انفرادی توانایی کاراته ایران را به خوبی به نمایش گذاشتند. امیدوارم بعد از من هم هرفردی کار هدایت تیم ملی برای بازیهای آسیایی و جهانی برعهده می گیرد، بتواند با همکاران خود این روند ادامه بدهد. قرادادم تا پایان آذرماه بود و هم اکنون تعهدم به تیم ملی تمام شده است و پس از این فدراسیون مختار است از هر فردی استفاد کند. اگر در کادر فنی باشم یا از تیم ملی بروم و چنانچه دوستانم به کادر فنی بیایند یا منتقدان در راس کادر فنی قرار بگیرند با تمام وجود از آنها حمایت خواهم کرد.
 
*ولی کاراته ایران سال آینده مسابقات مهمی در پیش دارد.
رهنما: اگر همین امروز هم کار تیم ملی آغاز شود بازهم دیر است و نباید زمان از دست برود چراکه بازیهای آسیایی اینچئون و جهانی آلمان دارای اهمیت بالایی است. علاوه بر روابط سیستم اداری، با مسوولان فدراسیون دوستانه کار می کنم و به عنوان فردی که سالها در به قهرمان سازی مشغول بوده به آنان مشاوره خواهم داد تا کاراته ایران سال آینده را با قدرت به اتمام برساند.
 
*از نظر فنی عملکرد نفرات چگونه بود؟
کاراته ایران در قهرمانی آسیا نشان داد که محدودیت تکنیک و تاکتیک در آن جایی ندارد. به گواه کارشناسان و نفراتی که در مسابقات بودند ما توانستیم کاراته ای زیبا را به نمایش بگذاریم.
 
*درخصوص کومیته کاها چه نظری دارید؟
بهمن عسگری، سرعت و زیبایی را در امارات به نمایش گذاشت، قدرت و جنگندگی را از سوی سجاد گنج زاده دیدم، خوش تکتیکی و زیبایی تکنیک را مجید حسن نیا و سعید حسنی پور در تاتامی به اجرا گذاشتند، کوچک بودن کاراته آسیا مقابل ایران را هامون درفشی پور به اثبات رساندند. ذبیح الله پورشیب، حامد زیگساری و سامان حیدری طراوت و ثبات کاراته ایران را نشان دادند، حسین سمندر سرعت و جنگندگی و مهدی سلطانی از خود گذشتگی را ثابت کردند تا به همگان اعلام کنیم که کاراته ایران فراتر از آسیا است.
 
*پیروزی دلنشین گنج زاده برابر حریف ژاپنی را چگونه ارزیابی می کنید؟
مبارزه فینال گنج زاده با نماینده ژاپن به خوبی نشان داد که سیدمحمد حسینی به عنوان بدنساز تیم ملی کاراته ایران، کارش را حرفه ای انجام می دهد.
 
*صحبت پایانی؟
جا دارد از مجموع نفراتی که در این 9 ماه در کنار تیم ملی بوده اند، اعم از کادر فنی، ورزشکاران، مسوولان فدراسیون و اهالی فدراسیون و مجموعه شهید کبکانیان تشکر کنم و همینجا اعلام می کنم که من ضعیف ترین زنجیره این حلقه بوده ام.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار