رئیس هیات مدیره مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان از ساخت مرکز آموزشی و پژوهشی ویژه کودکان اُتیسم در اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد سلامتیان به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار داشت: موضوع همگرایی امروز ما پیرامون معلولان و کودکانی است که امروز را به نام این قشر فراموش شده نام گذاری نموده اند.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی معلولان مروری است بر اوضاع نابسامان این عزیزان معلول. در جهان متمدّن کمک به این قشر ضعیف در سر لوحه انفاق و احسان قرار گرفته و از خدمات فنی، مهندسی و رفاهی بالایی برخوردارند. ما هم اکنون برآنیم که مدرسه ای در قالب استانداردهای جهانی و مجهز صنایع مدرن سمعی، بصری، گفتاری و حرکتی توامان با برنامه‌های آموزشی و پژوهشی بسازیم.

رئیس هیات مدیره مجمع خیران ورزش‌یار استان اصفهان با اشاره به اینکه آمارهای به دست آمده نشانگر آن است که در شهرهای صنعتی و مراکز تولیدی تعداد کودکان معلول روز افزون است بیان داشت: این کودکان گرفتار امراض مختلف عصبی، گویایی، شنوایی و رفتاری می باشند که هر دسته آنها خدمات ویژه خود را می طلبد.

وی افزود: مدرسه استثنایی باید تخصصی و دارای بخش های جداگانه باشد و لذا با عنایت به آنچه گذشت خیرّان آگاه به زمان را بر آن داشت که در استان اصفهان که همواره پیشرو در خدمات انسان دوستانه بوده، در ایجاد یک مرکز آموزشی و پژوهشی برای کودکان اتیسم همّت گمارند و تجهیزات و خدمات ویژه آنها را مهیّا سازند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.