مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان محتوا و ارزش فیلم را از مهم ترین عوامل جذب مخاطب به سینما برشمرد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان گفت:پرفروش بودن یک فیلم علاوه بر تبلیغات بستگی به عوامل مختلفی دارد که محتوا و ارزش آن یکی از آن عوامل است.

 احمری با اشاره به اینکه مخاطب فیلم نیز از عوامل تاثیرگذار در فروش یک فیلم در سینماست، افزود: سینما یکی از مهمترین قطبهای فرهنگی یک شهر محسوب میشود.

 

وی به لزوم ایجاد رقابت و پررونق کردن سینماها تأکید کرد و ادامه داد: در گذشته با همکاری صدا و سینما آنونسهای فیلم در تلویزیون هم پخش میشد که در کشاندن مردم به سینما نقش ویژهای داشت ولی اکنون به دلیل هزینه‏های بالا این اقدامات صورت نمی گیرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به استقبال مخاطبان از آثار کمدی، یادآور شد: با توجه به آماری که در دست داریم فروش فیلم‏های کمدی بهتر از سایر ژانرها است.

 

احمری به فروش اندک بسیاری از فیلمهایی که در سینما بهمن زنجان به نمایش درمیآیند، اشاره و تصریح کرد : ضعف تبلیغات مناسب در سطح شهر سبب شده است که کف فروش فیلمهای درحال اکران راضی کننده نباشد و این معضلی است که تنها در مورد استان زنجان صدق نمی‏کند و می‏توان آن را به کل سینمای ایران تسری داد.

 

وی شرایط اکران در زنجان را تابع شرایط اکران تهران دانست و  اضافه کرد: برای اکران شهرستان‏ها و از جمله زنجان برنامه‌ریزی با تهران است ولی در شرایط خاصی خود شهرستان‏ها نیز اعمال نظر می‏کنند.

 

مسئول امور سینمایی حوزه هنری استان زنجان با اشاره به این که قانوناً باید هر فیلم حتی در صورت نفروختن یک هفته در سالنهای سینما به نمایش درآیند،  خاطر نشان کرد :هر فیلم یک هفته باید اکران شود و سپس با توجه به میزان استقبال از آن با تصمیم مسئولان و مدیران سینما درباره ادامه اکران آن تصمیم‏گیری خواهد شد ./س


برچسب ها: محتوا ، فیلم ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.