کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه با بیان اینکه در سال گذشته 150 تن انار به کشورهای هدف صادر شده است، گفت : پیش بینی می کنیم در سال جاری نیز حدود هزار تن انار از پست قرنطینه ای ساوه صادر شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، قهرمانی با بیان اینکه انار ساوه از گمرکات مرزی نیز گواهی صادرات دریافت می کند، افزود: با بررسی و آزمایش انار کسانی که تمایل به صادرات داشته باشند، گواهی سلامت و ارگانیک بودن میوه اعطا می شود.

وی گفت : در سال جاری تا کنون 200 تن انار صادر کرده ایم وپیش بینی می کنیم از این سایت در ساوه 2 هزار تن انار صادر کنیم.

وی افزود : پس از جمع آوری انار از باغات شهرستان، این محصولدر سردخانه نگهداری شده و انارهای دویست و پنجاه گرم به بالا برای صادرات بسته بندی می شوند.

قهرمانی ادامه داد: شهرستان ساوه با دارا بودن 9500 هکتار باغ انار بارده ، بیش از 140 تن انار تولید می کند.

معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه نیز از صدور 10 درصد انار ساوه به کشورهای دیگر از پست قرنطینه ای ساوه و گمرکات مرزی خبر داد و افزود : دلیل استقبال از انار ایران استفاده نکردن از کود شیمیایی و ارگانیک بودن آن است.

رضا خلیلی با بیان اینکه انار ساوه به قیمت هر کیلو یک یورو در کشورهای هدف به فروش می رسد، اضافه کرد: صادرات انار ساوه به کشورهای دیگر ، 14 میلیون یورو برای کشور ارز آوری دارد.

وی مقصد صادرات انار ساوه را ، آلمان ، اتریش ، سوئیس، ارمنستان ،اوکراین ، کره جنوبی ،لبنان،امارات ، کویت و ژاپن عنوان کرد.

نبود ماشین های ترانزیت برای صادرات و یا گران بودن آنها، نبود ظرفیت ذخیره سازی و نگهداری انار در قالب سردخانه از مشکلات صادرکنندگان انار است./س

برچسب ها: ارز آوری ، انار ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.