مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: 308 میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری با عاملیت این صندوق به کشاورزان استان مرکزی پرداخت شد

 خالقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این تسهیلات در بخش های دام، زراعت، رنبور عسل، صنایع کشاورزی، طیور، عشایری، شیلات، منابع طبیعی و خدمات مشاوره ای پرداخت شده است.
وی گفت: همچنین 22 میلیارد ریال تسهیلات اضطراری در مواقع بحرانی برای رفع مشکلات اتحادیه ها و تعاونی های عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداخت شده است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی گفت: طی هشت ماه گذشته با پرداخت هشت میلیارد ریال وام با کارمزد پنج درصد به اتحادیه دامداران برای خرید سبوس گندم و توزیع آن به قیمت پایین تر از بازار بالغ بر 13 و سه دهم میلیارد ریال کاهش هزینه برای دامداران استان حاصل شده است.
خالقی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون پس از ثبت سرمایه 135 میلیارد ریالی صندوق، تعداد تشکل های سهامدار از 103 به 121 تشکل در سطح استان افزایش و رتبه یازدهم در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
وی میزان سهامداران صندوق را در بخش دام 27 تشکل، زراعت و باغبانی 45، طیور 13، منابع طبیعی پنج، شبکه خدمات مشاوره ای 17، صنایع کشاورزی و زنان هشت، زنبور عسل سه، عشایری یک، شیلات سه و دولت(شرکت مادر تخصصی ) یک سهم عنوان کرد.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: تامین نقدینگی لازم به مبلغ هشت میلیارد ریال برای خرید نهاده جو، ذرت و سویا برای تولید کنسانتره کارخانه خوراک دام و 13 میلیارد ریال برای خرید یک هزار و 400 تن نهاده ذرت و سویا توسط این صندوق انجام شد.

خالقی ادامه داد: همچنین تامین نقدینگی لازم به مبلغ 12 میلیارد ریال از منابع بانک کشاورزی برای خرید حدود 12 هزار تن ذرت علوفه ای از زارعین استان به مبلغ کیلویی 920 تا یک هزار ریال و تحویل به دامداران استان با بازپرداخت شش ماهه از دیگر فعالیت های این صندوق است.
مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی یاد آور شد: شش هزار و 666 هکتار از اراضی این استان با پرداخت اعتباری بالغ 178 میلیارد ریال و با عاملیت این صندوق به انواع سیستم های پیشرفته آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
وی افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی هم اکنون 40 هزار بهره بردار بخش کشاورزی را تحت پوشش دارد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.