معاون درمانی وزارت بهداشت خبر داد

اعلام تعرفه واقعی "هتلینگ" و "ویزیت پزشکان" تا یک ماه آینده

طبق توافقات انجام شده در شورای عالی بیمه نحوه مکانیسم محاسبه قیمت تمام شده خدمات درمانی به تصویب رسیده است که در همین راستا میزان تعرفه واقعی هتلینگ و ویزیت پزشکان تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه "شورای عالی بیمه" مکانیسم محاسبه قیمت تمام شده "خدمات درمانی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ‌‌نهایت مکانیسم تعیین "تعرفه" واقعی خدمات و "ویزیت پزشکان" مورد تصویب قرا رگرفت. 

وی ادامه داد: قرار است که کار‌شناسان تا آخر ماه قیمت تمام شده محاسبات را بررسی کنند تا در جلسه شورای عالی بیمه که دی ماه برگزار می‌شود مطرح و ابلاغ شود. 

آقاجانی با بیان اینکه تا به حال قیمت تعرفه صرفا براساس افزایش "بودجه" عمومی تعیین می‌شد عنوان کرد: تعیین تعرفه‌ها برای اولین بار براساس قیمت تمام شده می‌تواند تاثیر عمده‌ای در کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. 

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر میزان تعرفه "هتلینگ" یک شب بیمارستان دولتی ۴۷ هزار تومان است که براساس بررسی‌ها قیمت تمام شده هتلینگ یک شب در بیمارستان دولتی ۱۲۷ هزار تومان تمام می‌شود و همین باعث نارضایتی مردم در واقع ارائه خدمتی که مردم از یک هتل ۵ ستاره دارند مطمئنا بسیار متفاوت از قیمت اقامت در یک مسافرخانه خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: البته سایت "وزارت بهداشت" و "وزارت رفاه" این است که واقعی شدن تعرفه‌ها فشاری بر مردم ایجاد نکند و سهم پرداخت بیمه‌ها با "تامین منابع" افزایش یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار