طبق توافقات انجام شده در شورای عالی بیمه نحوه مکانیسم محاسبه قیمت تمام شده خدمات درمانی به تصویب رسیده است که در همین راستا میزان تعرفه واقعی هتلینگ و ویزیت پزشکان تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

دکتر محمد آقاجانی، معاون درمانی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه "شورای عالی بیمه" مکانیسم محاسبه قیمت تمام شده "خدمات درمانی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ‌‌نهایت مکانیسم تعیین "تعرفه" واقعی خدمات و "ویزیت پزشکان" مورد تصویب قرا رگرفت. 

وی ادامه داد: قرار است که کار‌شناسان تا آخر ماه قیمت تمام شده محاسبات را بررسی کنند تا در جلسه شورای عالی بیمه که دی ماه برگزار می‌شود مطرح و ابلاغ شود. 

آقاجانی با بیان اینکه تا به حال قیمت تعرفه صرفا براساس افزایش "بودجه" عمومی تعیین می‌شد عنوان کرد: تعیین تعرفه‌ها برای اولین بار براساس قیمت تمام شده می‌تواند تاثیر عمده‌ای در کیفیت ارائه خدمات داشته باشد. 

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در حال حاضر میزان تعرفه "هتلینگ" یک شب بیمارستان دولتی ۴۷ هزار تومان است که براساس بررسی‌ها قیمت تمام شده هتلینگ یک شب در بیمارستان دولتی ۱۲۷ هزار تومان تمام می‌شود و همین باعث نارضایتی مردم در واقع ارائه خدمتی که مردم از یک هتل ۵ ستاره دارند مطمئنا بسیار متفاوت از قیمت اقامت در یک مسافرخانه خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: البته سایت "وزارت بهداشت" و "وزارت رفاه" این است که واقعی شدن تعرفه‌ها فشاری بر مردم ایجاد نکند و سهم پرداخت بیمه‌ها با "تامین منابع" افزایش یابد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار