گزارش خبرنگار دریچه؛

حضور چشمگیر و کاربردی "دولت الکترونیک " در نمایشگاه الکامپ

در الکامپ 2013 سازمان ها و ارگان های مختلفی شرکت کرده اند و ما به بررسی خدمات الکترونیکی برخی از آن ها می پردازیم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ در الکامپ امسال سازمان ها، ارگان ها، ادارات دولتی حضور پر رنگ تر از هر سال داشته اند و در این نمایشگاه بر خلاف سال های گذشته که فقط حضور فیزیکی داشتند، به ارائه خدمات الکترونیکی و کاربردی به بازدیدکنندگان پرداخته اند. در نمابشگاه سازمان های دولتی مانند: نیروی انتظامی، شهرداری ها، قوه قضاییه، مدیریت ستاد بحران، پست، ثبت احوال و بسیاری دیگر از سازمان های دولتی اقدام به ایجاد غرفه و ارائه خدمات به منظور سهولت در انجام کار ارباب رجوع کرده اند و بازدیدکنندگان از سالن 6 که متعلق به دولت الکترونیک بود، معتقد هستند این بخش نمایشگاه بسیار کاربردی و عملیاتی است زیرا یک ارباب رجوع می تواند با حضور در یک مکان اداری تمام کارهای خود را در تمام سازمان ها و ادارات انجام دهد. حال به بررسی خدمات ارائه شده توسط برخی سازمان ها می پردازیم.

غرفه ثبت احوال
بازدیدکنندگان می توانند با مراجعه به غرفه سازمان ثبت احوال در این نمایشگاه و تحویل مدارک مورد نیاز، شناسنامه های مکانیزه (جدید) دریافت کنند. همراه داشتن شناسنامه فعلی، کپی کارت ملی ، دو قطعه عکس و اصل شناسنامه همسر و فرزند (در صورت تاهل) از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور شناسنامه جدید در غرفه ثبت احوال است. هزینه صدور شناسنامه های جدید در نمایشگاه الکامپ 150 هزار ریال است.


غرفه قوه قضاییه
سامانه خدمات الکترونیکی قضایی هم مانند سازمان ثبت احوال خدمات فراوانی را برای بازدیدکنندگان محیا کرده است و بازدیکنندگان می توانند با مراجعه به غرفه قوه قضاییه کارهایی مانند: ثبت داد خواست حقوقی و پیگیری آن، مشاوره قضایی توسط قضات و ... را انجام دهند. در این نمایشگاه از سامانه آماری(سجا) رو نمایی شده این برنامه برای مدیریت راهبردی در سطح هر شعبه و حتی در سطح کشوری هم هست.



شهرداری تهران
رسانه اجتماعی شهرداری تهران در این نمایشگاه وظیفه فرهنگ سازی و ارائه خدمات آموزشی را برعهده دارد، این غرفه برای اطلاع رسانی، مشارکت و هم فکری مردم با شهرداری به وجود آمده است. در ضمن رسانه اجتماعی شهرداری یک مسابقه عکاسی برگزار می کند که به برترین تصاویر تبلت جایزه خواهد داد، شما می توانید تصاویر خود را به شبک های اجتماعی شهرداری ارسال کنید.


غرفه پلیس + 10
غرفه خدمات الکترونیکی انتظامی در نمایشگاه الکامپ 2013 بسیار فعال بوده و با ارائه کارهای خدماتی سبب جلب رضایت بازدیدکنندگان خود شده است، در این نمایشگاه غرفه پلیس + 10 خدماتی مانند: ارائه خدمات مشمولین وظیفه عمومی و خاص، تعویض کارت معافیت یا پایان خدمت، رسیدگی به اجرائیات، صدور رایگان برگه خلافی برای خودرو و موتور را به بازدیدکنندگان ارائه می کند و ارائه این خدمات سبب جلب رضایت مردم و راضی بودن آن ها از حضور دولت الکترونیک در نمایشگاه شده است.



غرفه ستاد بحران
در این غرفه خدمات عملیاتی خاصی ارائه نمی شود، ولی سازمان ستاد بحران با دو نرم افزار جالب به این نمایشگاه آمده است؛ یکی زلزله نگار و دیگری سامانه پیشرفته هوا شناسی است. سامانه زلزله نگار می تواند وقوع زلزله را در یک منطقه کشور شناسایی کند و هشدارهای خطر به تمامی کشور ارسال کند، همچنین سامانه هوا شناس می تواند به صورت لحظه ای آب و هوای هر نقطه از کشور عزیزمان را به شما نشان دهد.


این نمایشگاه می تواند فرصت مناسبی برای انجام امور اداری باشد، زیرا تمام ادارات و سازمان ها در یک سالن جمع شده اند و می توانید امور اداری خود را با سرعت بیشتری پیش ببرید.



گزارش از محمدمحمدی خوجین



دریچه فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی

          



امتياز تحريريه دريچه فناوري اطلاعات:




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار