نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص اعتبار برای کارخانه پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است که با اقداماتی در حال اجرایی شدن است.

کمال‌الدین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: پس از آن که مجمع نمایندگان استان به ویژه حقیقت‌پور و بنده از طریق صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلار اعتبار طرح پتروشیمی اردبیل را پیگیری کردیم بعد از رایزنی‌ها و تلاش‌های همه‌جانبه موفق شدیم از وزیر امور اقتصاد و دارایی و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکیل جلسه‌ای که با همراهی مدیرعامل پتروشیمی اردبیل و رؤسای بانک‌های صادرات، ‌رفاه و بانک توسعه صادرات ایران توافق نهایی را در این زمینه انجام دهیم.

وی گفت: تشکیل سندیکا با حضور سه بانک یاد شده در شرف اتمام است و با تشکیل آن امیدواریم این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: اختصاص اعتبار برای پتروشیمی اردبیل واقعیتی مسلم است که با اقدامات اجرایی مجمع و نمایندگان شهرستان اردبیل و با همکاری استاندار این استان در شرف اجرایی شدن است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس همچنین افزود: تمامی این طرحها که توسط بخش غیردولتی سرمایه‌گذاری و عملیاتی می‌شود در سطح استان به افزایش ظرفیت اشتغال کمک کرده و توسعه و تعالی را برای اهالی استان رقم می‌زند.

پیرموذنبا بیان اینکه این طرح حداکثر ظرف سه تا 3.5 سال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: تمامی بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی به عنوان قطب اصلی توسعه و پیشرفت استان از پتروشیمی اردبیل منتفع شده و اهالی استان از درآمد صادراتی آن نفع می‌برند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم با درایت و سخت‌کوشی استاندار اردبیل، هم طرح پتروشیمی اردبیل و هم مشکل ارزی سایر واحدها که در اشتغال و اقتصاد مولد منطقه تأثیرگذار هستند، برطرف شده و یک شرایط مطلوبی در این زمینه رقم بخورد/س.

انتهای پیام
برچسب ها: اردبیل ، طرح ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.