مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل در ۱۰ هزار متر مربع فضا در بیست و یکمین مراسم گرامی داشت هفته کتاب از بین ۳ هزار و ۱۰۰ کتابخانه مرکزی کشور جزو ۵ کتابخانه برتر انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صادق فرهمند اردبیلی افزود: شایسه آن است که به جای دادن کادوهای لوکس, اهدا و نذر کتاب و کتابخانه سازی در جامعه نهادینه شود ما در این زمینه و با همکاری مجمع خیرین کتابخانه ساز اقداماتی را آغاز کردیم تا هدیه دادن کتاب در جامعه به عنوان یک حسنه جاریه مرسوم و معمول شود تا همه افراد در این زمینه تلاش خود را به کار گیرند.

وی برگزاری اولین جشنواره خیرین کتابخانه ساز را در نیمه دی ماه بیان کرد و گفت: این انجمن فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم به مانند مجمع خیرین مدرسه ساز بتواند الگویی شایسته در جلب و جذب کمک های مردمی باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: شهرداری های استان باید نیم درصد خود را از محل درآمدهای سالانه خود برای کتابخانه های عمومی در نظر بگیرند که تاکنون نیمی از این مبلغ محقق و نیم دیگر پرداخت نشده که بهتر است شهرداران در این زمینه همت کنند.

فرهمند امین راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مراکز و مناطق پرجمعیت شهری را تصریح کرد و افزود: تاکنون از ایستگاه های مطالعه استان 45 هزار جلد کتاب به امانت رفته و به صورت چرخشی 70 هزار جلد نیز به این ایستگاه ها تزریق شده است.

وی با تشریح اهمیت کتاب و کتابخوانی و ورود این فرهنگ را به خانواده های ایرانی و سبک های اجتماعی، بیان کرد: زمانی فرهنگ کتاب جای خود را در سبد مصرفی خانواده ها می گیرد که خود پدر و مادرها اهمیت مطالعه و کتابخوانی را به فرزندانشان گوشزد کنند و عادت روزانه به کتابخوانی را جزو نیازهای ضروری محسوب کنند.

صادق فرهمند امین اظهار کرد: در توسعه شاخص های کتاب و کتابخوانی اعم از فضا، منابع کتابخانه ای، به امانت سپردن کتاب ها و عضویت در کتابخانه های با رشد دو و نیم برابری رو به رو بودیم به طوری که هم اکنون بیش از 60 هزار نفر از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.