حجم بارش های کشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، به 50 میلیمتر رسيده است و استانهاي تهران و البرز نيز طي اين مدت 62 ميليمتر بارندگي داشته اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجم بارش های کشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، به 50 میلیمتر رسيده است.
 
اين بارش 50 میلیمتری در سال آبی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته 18 درصد كاهش و در قياس با دوره مشابه درازمدت 25 درصد افزايش يافته است.  
 
بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 61 ميليمتر و دوره درازمدت 43 ساله 40 میلیمتر ثبت شده بود. همچنين در هفته گذشته دو ميليمتر بارش در كشور باریده است.
 
در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه ايلام در دهلران و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه مزينان در خراسان رضوي با 94 درصد كاهش اختصاص داشته است.
 
*** بارش 62 ميليمتري در استانهاي تهران و البرز
 
بر اساس اين گزارش، بارش در 11 ايستگاه باران سنجي شركت آب منطقه اي تهران از ثبت افزون بر 62 ميليمتر بارش در سطح استان هاي تهران و البرز خبر مي دهد.
 
از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92)، بارش استان های تهران و البرز با 20 درصد كاهش در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته و 9 درصد كاهش در مقايسه با دوره بلندمدت 46 ساله به بيش از 62 ميليمتر رسيد.
 
ميزان بارش ها در زمان مشابه سال گذشته 77.4 ميليمتر و در دوره بلندمدت 46 ساله 68 ميليمتر اعلام شده است.
 
حجم بارش های ثبت شده در دو هفته اخير در اين دو استان نيز 20 میلیمتر بوده است.  
 
بدین ترتیب، میزان بارش های گزارش شده در ماه جاري پنج درصد بیشتر از متوسط بارش های ثبت شده در آذرماه دوره 46 ساله است.
 
بر اساس اين گزارش، از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 92) تاكنون، ايستگاه رودک جاجرود با 119.5 میلیمتر، آرموت طالقان با 118 ميليمتر و نساء كرج با 112 ميليمتر عنوان ايستگاه هاي پربارش باران سنجي استان تهران و البرز را به خود اختصاص داده اند.
 
همچنين ميزان بارش هاي گزارش شده در ساير ايستگاه هاي باران سنجي شركت آب منطقه اي تهران در سيراء كرج 100، سد اميركبير 70، بيلقان كرج 53، تهران 41، سد لتيان 77، سد لار 96، فيروزكوه 54 و ايستگاه امور آب ورامين با حدود 20 ميليمتر است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حجم ، بارش ، کاهش ، سال آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار