یک جامعه شناس گفت: رفتارهای محترمانه والدین با یکدیگر و تربیت آموزی آنها به فرزندانشان از فروپاشی نقش‌های اعضای خانواده جلوگیری می‌کند.

 قرایی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: به تدریج اعضای یک خانواده براساس نقش‌های خود زندگی می‌کنند و خانواده‌ها این نقش‌ها را که نقش‌های انتسابی هستند به فرزندان یاد می‌دهند.  
 
وی ادامه داد: در این خانواده فرزندان می‌دانند که وظیفه آنها چیست و چه نقش‌هایی دارند مثلا دختر می‌داند که علاوه بر دختر خانواده بودن یک خواهر، همسر و مادر است و در این نقش‌ها وظایفی دارد.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: از علت‌های فروپاشی این نقش‌ها، رفتارهای نادرست پدر و مادر و ناسازگاری آنها است والدین باید بدانند که فرزندانشان از بدو تولد به تربیت آموزی نیاز دارند و این نقش‌ها از لحظه تشکیل نطفه در رحم مادر شکل می‌گیرد. هنگامی که مادر به فرزند خود شیر می‌دهد،‌ شستشوی کودک، آداب غذا خوردن و حتی صدای قلب مادر یک علم برای فرزند است.
 
قرایی اظهار داشت: از راه‌های پیشگیری، فروپاشی نقش‌ها در خانواده این است که اعضای یک خانواده نقش خود را بداند و آن را درست بازی کنند تا این افراد هم در خانواده و هم در جامعه دچار آسیب‌هایی از قبیل جرم و جنایت، طلاق و فقدان اعتماد به نفس نشوند.  
 
وی خاطر نشان کرد: از راهکارهای مهم این است که والدین، مردم یک جامعه، رادیو و تلویزیون و آموزش و پرورش در آموزش این نقش‌ها کمک کنند تا فرزندان مسئولیت پذیری، وظیفه مداری و ادب و تربیت را بیاموزند.  
 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.