سينما در هفته‌اي كه گذشت؛

ديدار غيرمنتظره ايوبي با حوزه هنري/ غم درگذشت ژيلا مهرجويي

سینمای ایران هفته گذشته را در سوگ درگذشت "ژيلا مهرجوي" سپری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، سينما در اين هفته اخبار خود را به درگذشت خواهر داريوش مهرجويي و ديدار ايوبي با مديران حوزه هنري و تعليق فيلم "لاله" اختصاص داد.


مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: هنوز هیج نامه‌ای مبنی بر سلب ادعای مالکیت شرکت «درایو» بر فیلمنامه «لاله» نرسیده است.

براین اساس ادامه ساخت فیلم «لاله» تا مشخص شدن وضعیت به حالت تعلیق درآمد و قرار شده جلسه بعدی با کارگردان فیلم در حضور کارشناسان حقوقی و منوط به رسیدن نامه‌ای از طرف شرکت «درایو» درباره ادعای مالکیت «لاله» باشد.

داریوش مهرجویی گفت، از بیمارستانی که خواهرش (ژیلا مهرجویی) در آن بستری بوده است و پزشک معالجش در محاکم قضایی شکایت خواهد کرد   واعلام کرد : خواهرم مشکلش طوری نبود که حتما عمل شود اما پزشک معالج برای اینکه پول خودش را بگیرد، این کار را کرد

پیکر ژیلا مهرجویی طراح صحنه و لباس در قبرستان شهرستان «طالقان» آرام گرفت اما اعتراض داريوش مهرجويي به بيماري خواهرش ادامه يافت و اعلام كرد كه نسبت به دكتر و بيمارستان خواهرش شكيات خواهد كرد.

رئيس سازمان سينمايي در اين هفته ديداري را با عوامل حوزه هنري داشت ايوبي در مقابل ارائه‌ی گزارشی از عملکرد حوزه‌ی هنری بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌ی سینما، توسط محسن مومني شريف بر عزم جدی سازمان سینمایی برای تعامل بیشتر با حوزه‌ی هنری در عرصه‌های تولید، عرضه، پخش و اکران تأکید و اظهار امیدواری کرد که به‌زودی دغدغه‌های مشترک میان حوزه‌ی هنری و سازمان سینمایی در قالب برگزاری کارگروه‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک حل شود. 

به حکم دکتر حجت‌الله ایوبی - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی - اعضای شورای پروانه‌ی ساخت و بازبینی مواد سمعی و بصری منصوب شدند و علیرضا شجاع‌نوری، سهیل جهان‌بیگلری، ایرج محمدی، محمد صدری، حمید بهمنی، مریم پوریامین، منوچهر اکبرلو، اسدالله اعلایی و عبدالله اسفندیاری به عنوان اين اعضا كار خود را آغاز كردند. 

داود توحیدپرست كه چند وقتي است انتظار براي اكران فيلم اش به پايان رسيده بود و  قرار بود از چهارشنبه 13 آذر در سینماها اکران شود دستوری غیرقانونی از سوی بنیاد سینمایی فارابی مبني بر لغو اكران فيلم "شيرين قناري بود" دريافت كرد.

اما يكي از اتفاقات پيش آمده براي يكي از فيلم هاي متقاضي در جشنواره فيلم فجر توقف گروه فیلم سینمایی "آذر، شهدخت، پرویز و دیگران" است كه برای فیلمبرداری سکانس هایی از این فیلم داستانی راهی فرودگاه امام خمینی شدند که به رغم هماهنگی های به عمل آمده با مدیر کل فرودگاه، حراست این مجموعه مانع فیلمبرداری در این محل شد.

در اين هفته مراسم تودیع هاشم میرزاخانی مدیرعامل سابق انجمن سینمای جوان و معارفه حبیب ایل بیگی مدیرعامل جدید این انجمن با حضور علیرضا رضاداد مشاور عالی رئیس سازمان سینمایی، مهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سهیل جهان‌بیگلری مدیر سینمای حوزی هنری و جمعی از فیلمسازان فیلم کوتاه روز یکشنبه 10 آذرماه در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ادامه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل انجمن سینمای جوان در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم معارفه حسین مسافر آستانه به عنوان مدیرعامل جدید رسانه های تصویری نیز انجام شد.البته نكته جالب اين مراسم حضور نداشتن مدير سابق موسسه رسانه هاي تصوير در اين مراسم بود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.