سينما در هفته‌اي‌ كه گذشت؛

اظهارات وزیر ارشاد درمورد "لاله" و موسسه سینمای مقاومت/ تكذيب بازداشت "پگاه آهنگرانی"

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارات خود را در مورد لاله و موسسه سینمای مقاومت مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، سینما در هفته‌ای که گذشت هفته پربار و پرحاشیه‌ای داشت که بیشترین موضوع به اظهارات "لاله" و موسسه سینمای مقاومت و بازداشت "پگاه آهنگرانی"  و انتخاب مدیر عامل جدید بنیاد فرابی اختصاص داشت.




 
شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران انتخاب شدند و در این رای‌گیری "کثیریان" با 118 رای، "کامران ملکی" 102 رای، "علی علایی 95 رای، "زهرا مشتاق" 91 رای، "طهماسب صلح جو"  و "جواد طوسی" 74 رای و "سحر عصر آزاد" با 56 رای به عنوان اعضای اصلی و "جعفر گودرزی" با 49 و"آنتونیا شرکا" با 48 رای به عنوان دو عضو علی البدل هیات مدیره انتخاب شدند.
 


رئیس سازمان سینمایی درباره ی آخرین وضعیت پروژه "لاله" گفت: بنای این فیلم به درستی گذاشته نشده است و این پروژه در حال تعلیق است. در شرایط تنگدستی سینمای ایران، این هزینه ها برای پروژه "لاله" زیاد بود و در مجموع "لاله" فرزندی ناقص‌الخلقه است که متولد شده است.
 
 
***"گوهر خیراندیش" با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است

 
"ناصر ملک‌مطیعی" پس از دوری 35 ساله اش از سینما در برگزاري مراسمی که به مناسبت بازی اش در فیلم "علی عطشانی"، یادآور شد: زبان من از اینکه چگونه خوشحالی‌ام را از حضور مجدد در سینما بیان کنم، قاصر است. من یک بچه بداخلاق و تخسی بودم که دوباره به خانه بازگشته ام، نمی دانم چگونه باید مانند آن بچه خوشحالی‌ام را نشان بدهم.


 
میلیاردر نفتی و فوتبالی اخیرا معروف و پرحاشیه، به حوزه سوم کاری‌اش وارد شده است: سینما! او می‌گوید با ساخت یک استودیوی صدا و تصویر بسیار مجهز و "فکر اقتصادی" می‌خواهد سینما را به سود دهی برساند. "بابک زنجانی" که از او به عنوان میلیاردر معروف حوزه نفت، مالک باشگاه "راه آهن"، یکی از شرکای هواپیمایی قشم و ... یاد می‌شود، با سرمایه‌گذاری در فیلم "نقش نگار" به كارگرداني "علی عطشانی"، سومین حضور خود را در سینما (پس از "هیچ کجا هیچ کس" و "سیزده") تجربه کرد و در مراسمی رسما ورود شرکت "هولدینگ سورینت" را به حوزه سینما و استودیوداری اعلام کرد.
 
"محمد رضا جعفری" جلوه که پیش از "جواد شمقدری" به عنوان معاون سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد، به تازگی از حجت الله ایوبی ریاست سازمان سینمایی برای بنیاد فارابی حکم گرفته است.
 

"مسعود ده نمکی" به اظهار نظر "منیژه حکمت" تهیه کننده سینما مبنی بر نقش وی در مسایل قضایی که برای دخترش "پگاه آهنگرانی" پیش آمده است، پاسخ داد. «خودم برای ساخت این مستند به "پگاه آهنگرانی" کمک کرده‌ام، گرچه خیلی از همفکران "پگاه آهنگرانی" فیلم وی را در جشنواره ای نپذیرفتند و به وی اهانت کرد.»
 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پروژه سینمایی "لاله" در چه مرحله‌ای قرار داد و گفته شده که این پروژه به حالت تعلیق درآمده و متوقف نشده است، گفت: این پروژه تکمیل شود که این از امکانات دولت خارج است.
 
مجمع عمومی کانون کارگردانان سینمای ایران 5 آبان ماه درخانه سینما برگزار و در پی آن انتخابات برگزار شد. نتیجه انتخابات کانون کارگردانان بدین شرح است: در پایان شمارش آرا "همایون اسعدیان" با 99 رای رتبه اول را به خود اختصاص داد. "محمد علی سجادی" با 91 رای، کامبوز یا پرتوی با 82 رای، "محمد بزرگ نیا" با 79 رای، "کمال تبریزی" با 77 رای، "مهدی فخیم زاده" با 75 رای، "ابوالحسن داوودی" با 71 رای، "محمد مهدی عسگرپور" با 70 رای، محمدرضا هنرمند، با 66 رای دوم تا نهم شدند.
 
موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی به دلیل دستور وزیر ارشاد مبنی بر انحلال این موسسه که آن را دستور غیر قانونی و خارج از اختیارات وزیر ارشاد دانسته دادخواست ابطال دستورات اخیر وزیر را به دیوان عدالت اداری تقدیم کرد.
 
"پگاه آهنگرانی" بازیگر سینما در دادگاه بدوی به ریاست قاضی مقیسه به 18 ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار