حضور ستاره ها در یک اثر بر روی صحنه تئاتر به معنای موفقیت و استقبال گسترده حتمی از یک نمایش نیست.

سجاد افشاریان نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص با اهمیت حضور ستاره ها در تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: از نظر من حضور یک چهره شناخته شده در یک نمایش در نهایت برای پنج اجرای اول مخاطبان را به سالن تئاتر می کشاند و پس از آن هر چه روی صحنه اتفاق می افتد موجب استقلال خوب یابد از آن نمایش می شود. 
 
وی ادامه داد: تئاتر قائم به خود است و آن چه که روی صحنه اتفاق می افتد و مخاطب ما آگاهانه پای در سالن های تئاتر می گذارد. 
 
وی همچنین افزود: من به تفکیک و دسته بندی تئاتر اعتقاد ندارم نسبت دادن استقبال مخاطب به پرستاره و مطرح بودن یک اثر و در مقابل آن دیده نشدن یک کار برای دانشجویان بودن آن اشتباه است و مهمترین عامل کشش مخاطبان به سمت صندلی های تئاتر کیفیت آن است. 
افشاریان در خصوص تبلیغات تئاتر گفت: همه ی ما شاهد هستیم که یک فیلم سینمایی در تلویزیون و حتی بیلبوردهای سطح شهر هر چه تبلیغات گسترده ای دارد و این در حالی است که آن فیلم در چند سینما و چند سانس حتی در مقیاس کشوری در حال اکران است اما برای تئاتر تنها یک برنامه ی تلویزیونی با نام "مجله تئاتر" وجود دارد که آن هم با مدت زمان محدود پخش می شود. 
این کارگردان افزود: باید در نظر داشت که یک فیلم سینمایی تا دو ماه اکران دارد اما یک نمایش تئاتر در نهایت سی شب اجرا می گیرد که آن هم زحمت بسیاری در مقابل یک اثر سینمایی دارد. 
 
افشاریان اظهار داشت: بیشترین تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان است که بین تماشاگران می پیچد و مردم را به سالن نمایش می کشاند باید با دعوت به تئاتر فرصت معرفی خودش را بدهیم. 
 
وی افزود: یک ستاره تئاتر برای آنکه به این جایگاه برسد مسیر سخت و دشواری را طی می کند و بدون شک حداقل توقعی را برای کار در یک نمایش مطالبه دارد و به همین دلیل هرگز به سالن های کوچک و گم نام یا گروه های تازه کار و ناشناس نمی پیوندد و دلیل آن هم ناتوانی آنها در تامین مطالبات اوست. 
 
وی بیان کرد: تامین نشدن مطالبات ستاره ها موجب می شود که یک چهره مطرح تئاتر در هر گاری شرکت نکند اما این موضوع موجب کاهش توجه به آن نمایش نو و تازه کارانه نمی شود و همان طور که گفتم این مطلب تنها به کیفیت آن نمایش بستگی دارد حضور یک ستاره بر روی صحنه به معنی استقبال گسترده حتمی از آن کار نیست. 
 
افشاریان در خصوص توجه بیشتر به تئاترهای آزاد و طنز نسبت به سایر سبک های تئاتر افزود: در کل نمایش خوب، خوب است و مدل و سبک آن ملاک نیست اما این که از تئاترهای آزاد استقبال خوبی می شود به موجب طنز نشاطی است که به مخاطب می دهند و این هم دقیقا نیاز مهم و مورد نیاز امروز مردم ما است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: تئاتر ، افشاریان ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار