در کنفرانس خبري مشترک در بيت المقدس؛

کري: امنيت اسرائيل در صدر گفتگوهاي هسته اي با ايران قرار دارد/ نتانیاهو: براي جلوگيري از فروپاشيدن تحريم‌هاي ايران بايد گام‌هايي برداشت

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران و توافق ژنو به اظهار نظر پرداختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، نخست وزير رژيم صهيونيستي در ديدار وزير امور خارجه آمريکا خواستار جلوگيري از کاهش تحريمهاي ايران شد.

بنيامين نتانياهو امروز در کنفرانس خبري مشترکي با جان کري وزير امور خارجه آمريکا گفت : من در اين ديدار نگراني خودم را درباره توافق محرمانه درخصوص ايران اعلام کردم و معتقدم بايد اقداماتي صورت گيرد که مانع از کاهش تحريم‌هاي ايران شود.

نتانياهو درباره مذاکرات مربوط به فلسطين گفت: اسرائيل آمادگي دارد مذاکرات را با اتکا بر اصل تشکيل دو کشور براي دو ملت ادامه دهد به گونه اي که صلحي حاصل شود که به اسرائيل امکان دهد از خود در برابر هرگونه تهديدي دفاع کند.

نتانياهو افزود: اسرائيل به اين روند (مذاکرات) ادامه دهد. ما بايد به مذاکرات ادامه دهيم. آنچه ما نياز داريم تفاهم است و اين امر مستلزم کاري سخت است.

وي از جان کري به علت تلاش مداوم براي صلح تشکر کرد.

جان کري وزير امور خارجه آمريکا هم اعلام کرد امنيت اسرائيل در صدر دستور کار آمريکا در گفتگوهاي هسته اي با ايران قرار دارد.

وزير امور خارجه آمريکا در عین حال اعلام کرد اسرائيلي ها و فلسطينيان در گفتگوهاي صلح به «پيشرفت هايي» دست يافته اند.

وی افزود :‌ اسرائيل همواره با چالشهاي امنيتي روبرو بوده است و من اين موضوع را درک مي کنم.ما بر تعهدمان درخصوص  امنيت اسرائيل و همچنين نياز اسرائيل به صلح و به رسميت شناخته شدن اين رژيم به عنوان کشور يهودي و کشوري که قادر است از خود دفاع کند تاکيد مي کنيم.

کري گفت:ما در اين ديدار گفتگوهايمان را درخصوص اوضاع فعلي مربوط به ايران متمرکز کرديم.من نمي توانم در کلامم به اندازه کافي  بر اهميت امنيت اسرائيل که در صدر اولويت هايمان قرار دارد تاکيد کنم.آمريکا همه تلاش خود را در حد توان بکار خواهد گرفت تا تضمين کافي کند که برنامه هسته اي ايران به پايان مي رسد.

ما درخصوص اين هدف بايکديگر اتفاق نظر داريم و اين هدف در توافق نهائي خواهد بود. در روزها و هفته هاي آينده ما از نزديک و بطور مداوم با دوستان اسرائيلي مان رايزني خواهيم کرد تا به توافقنامه اي فراگير دست يابيم.


انتهای پیام/

برچسب ها: کری ، نتانیاهو ، نشست ، خبری ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۲
ای بدبخت اول برای خودت سر بشو تا برای حرام زاده کلاه باشی
ما ندای یا علی بنواخته ایم
هرچه را تحریم شدیم خود ساخته ایم
انقلا ب آمد ما الگو شدیم
شاعر خودم
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۱۸:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۲
آمریکا غلط می کند که امنیت رژیم صهیونیستی غاصب را از اهداف خود در مذاکرات می داند.
اول به فکر امنیت خودتان باشید رژیم حرام زاده پیشکشتان.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۷:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۲
نتانیا هو با کری و اوبا ما مثل آدم های عقب مونده رفتار می کنه ! مگر چیزی از زمین های فلسطینی ها باقی مانده که شما در اون شهرک نساخته باشید ؟ کنیستمن را هم که در روی قدس می خواید بنا کنید ! دیگه مگر کشوری به اسم فلسطین باقی مونده که شما قائل به وجود این دو کشور باشید .
توصیه این است که ساخت و ساز ها را رها کنید و به کشور های خودتان برگردید . آنوقت هم احساس امنیت خواهید کرد و دیگر مشکلی هم در منطقه باقی نخواهد ماند .
خاک بر سران بی غیرت سرزمین حجاز ، شیوخ عرب ، پادشاه بی غیرت اردن و سایر اعراب بی غیرت و مزدور و ترسو . و شیوخ بی دین و سلفی الازهر .
آخرین اخبار