رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: انجام مذاکرات علمی در اجرایی شدن توافقنامه‌های تجاری دو جانبه تاثیرگذار است.

عبادالله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به روابط تجاری دوجانبه بین آذربایجان غربی و کشورهای خارجی، اظهار داشت: توسعه این روابط بستگی به نحوه مذاکرات اولیه و امضای توافقنامه‌ها دارد.

وی به تجارت جهانی اشاره کرد و گفت: گسترش روابط تجاری چند جانبه در قالب سازمان تجارت جهانی تاثیر زیادی در روابط تجاری و اقتصادی کشورها دارد.

اکبری موافقتنامه‌های تجاری دو جانبه را مهم برشمرد و اذعان داشت: این موافقتنامه‌ها به منظور رسیدن به تجارت موفق به کار برده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: استفاده از ابزارهای سیاسی تجارت در رسیدن به اهداف مورد نظر تجاری بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه انتخاب طرف مقابل برای تجارت از مقدمات امضای توافقنامه‌های تجاری است، خاطرنشان کرد: پس از تعیین طرف مقابل مذاکرات به منظور رسیدن به توافق صورت می‌گیرد.

اکبری به تاثیر انجام مذاکرات علمی در اجرایی شدن توافقنامه‌های تجاری دو جانبه اشاره کرد و گفت: اگر مذاکرات به درستی و با اصول انجام شود، گسترش تجارت بلامانع است./س

برچسب ها: علمی ، تجارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.