رئیس کشور امارات در دیدار وزیر خارجه کشورمان گفت: امارات آماده هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه با شیخ "خلیفه بن ‌زاید" رئیس کشور امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد.
 
ظریف در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در راستای خیر و صلاح کشورهای منطقه گام برداشته و بر ایجاد آرامش، ثبات و اعتدال تأکید دارد،‌ سلام‌های گرم و صمیمانه حسن روحانی رئیس‌‌جمهوری کشورمان را به رئیس کشور امارات ابلاغ کرد.
 
وی با اشاره به دعوت دکتر روحانی از رئیس کشور امارات برای سفر به ایران این دعوت را مورد تأکید قرار داد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی، روابط با کشورهای همسایه و منطقه را اولویت جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی برای روابط با امارات اهمیت ویژه‌ای قائل است و امیدواریم در این دوره بتوانیم با مدیریت روابط و استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، همکاری دو کشور را تقویت و نهادینه کنیم.
 
وزیر خارجه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی خواستار حاکمیت فضای اعتدال، میانه‌روی و عقلانیت در عرصه روابط بین‌الملل است، ثبات و امنیت را در گرو جایگزینی راه حل‌‌های سیاسی به جای راهکارهای نظامی برشمرد.
 
ظریف همچنین ابراز امیدواری کرد که با همکاری امارات در این مسیر بتوان راهکارهای سیاسی را با مساعی مشترک به منظور حل مسائل منطقه‌ای ارائه کرد.
 
رئیس کشور امارات نیز در این دیدار از ظریف خواست که سلام‌ها و آرزوهای صمیمانه خود را به رئیس جمهور ایران ابلاغ کند و با تأکید بر اینکه امارات برای هر نوع همکاری با جمهوری اسلامی آمادگی دارد، گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم است و از همه به ما نزدیکتر می‌باشد.
 
وی بر ضرورت افزایش دیدارها و رفت و آمدها در راستای تقویت روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و گفت که به کلیه مسئولان اماراتی و دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کرده که در راستای تقویت مناسبات هر کاری را که می‌توانند انجام دهند.
 
افراط‌گرایی در منطقه و خطرات ناشی از آن از دیگر محورهای مذاکرات ظریف و رئیس کشور امارات بود. در این دیدار همچنین بر ضرورت تلاش جمعی برای مقابله با این پدیده شوم تأکید و طرفین بر ضرورت توسعه مناسبات در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همکاری‌های جند جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.
 
لازم به ذکر است در این دیدار که در العین انجام شد وزرای امور خارجه، دیوان، کشور و نماینده حاکم در منطقه شرق امارات نیز حضور داشتند.
 
گفتنی است؛ محمدجواد ظریف صبح امروز در راس هیئتی و در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، کشور ، امارات ، دیدار ، ظریف ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار