برداشت زعفران از سطح دوهزارو172 هکتار از اراضی شهرستان آغاز شده و تا پایان زمان برداشت حدود 7 تن زعفران از این سطح در سال جاری برداشت می شود.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مدیر جهاد كشاورزي بجستان با اشاره به کیفیت این زعفران تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزان در شهرستان بجستان برای تولید زعفران از کودهای آلی استفاده می کنند و به صورت جزئی از کودهای شیمیایی در مزارع استفاده می شود و ازسوی دیگر میزان مصرف سموم به منظور دفع علفهای هرز نیز بسیار پایین می باشد زعفران تولیدی در این شهرستان از کیفیت عالی برخوردار است.

سیدمحسن فخرکاظمی ادامه داد: در همین راستا به منظور حفظ و افزایش کیفیت زعفران از کشاورزان خواسته شده که پس از جمع آوری گل از مزرعه زعفران در حداقل زمان ممکن و در محیط های بهداشتی اقدام به جداسازی کلاله زعفران نمایند و بلافاصله بعد از جداسازی کلاله آنها را خشک کنند تا محصولی که با هزینه و زحمت بسیار فراوان بدست می آید با بهترین کیفیت بدست مصرف کنندگان برسد.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بجستان در سال جاری اقدام به اجرای طرح آرمانی زعفران در سطح 50 هکتار از مزارع زعفران با هدف افزایش تولید و کاهش هزینه ها نموده است ، همچنین طرح بهبود کیفیت زعفران با نظارت مستقیم شورای ملی زعفران در 2 کارگاه در سطح شهرستان در حال اجرا می باشد./س

برچسب ها: تولید ، زعفران ، بردسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.