کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گریپ فروت، میوه مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن شمرده می شود و مقدار زیاد فیبر گیاهی اش، گرسنگی را فرو می نشاند.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: این میوه به دلیل داشتن ترکیبی موسوم به پکتین از تجمع ذرات مضر داخل سرخرگ‌ها می‌کاهد.

وی تشریح کرد: گریپ فروت میوه‌ای شبیه به پرتقال اما کمی بزرگ‌تر از آن و متعلق به خانواده مرکبات است. طعم گریپ فروت ترش و تلخ است اما برای سلامت مزایای بسیاری دارد.

نقشی ادامه داد: گل های گریپ فروت، خاصیت ضد تشنج و لرز را دارد و دَم كرده آن را موقع تشنج، زكام و تب می نوشند

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گریپ فروت منبع غنی از ویتامین ث است که به حفظ حالت انعطاف پذیری سرخرگ‌ها کمک می‌کند و هم‌چنین موجب تقویت آن‌ها می‌شود.

وی این میوه را سرشار ویتامین آ دانست و اظهار داشت: انواع سرخ و صورتی آن سرشار از بتاكاروتن است كه بدن آن را به ویتامین آ تبدیل می سازد

نقشی با اشاره ای به مزایای مصرف آب گریپ فروت تاکید کرد: همانطور که گفته شد آب گریپ فروت منبع بسیارغنی ویتامین ث و پتاسیم است که می‌تواند به عنوان یک دارو برای رفع مقدار غیرکافی ادرار ناشی از اختلالات قلبی، کلیوی و کبدی موثر باشد/س

برچسب ها: وزن ، بدن ، گریپ فروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.