رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران گفت: با همكاري مناسب شهردار منطقه22، در زمين مناسبي به وسعت30هزار متر مربع براي احداث نخستين موزه زلزله تهران و كشور احداث مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  از سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در نشست مشترك دبيران ستادهاي مديريت بحران مناطق 22گانه و كاركنان سازمان با اشاره به اين كه مسئوليت مديريت بحران در مناطق22گانه شهر تهران بر عهده شهرداران مناطق است، بر اهميت فعال بودن تمامي پايگاه‌هاي مديريت بحران مناطق تاكيد كرد و گفت: اين سازمان به تمامي پايگاه هاي مديريت بحران در سطح مناطق 22گانه نياز دارد و استفاده جهت ورزش نبايد اولويت اين پايگاه‌ها تبديل باشد.
 
سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، عزيزاله رجب‌زاده با بيان اين كه هيچ‌گونه ظرفيت خالي در اين پايگاه‌ها جهت انجام برنامه‌هاي متفرقه وجود ندارد، افزود: انتظار داريم كه شهرداران مناطق و دبيران ستادهاي مديريت بحران هيچ پايگاهي را براي انجام كاري غير از مديريت بحران واگذار نكنند.
 
وي افزود: تهيه و تامين زمين يكصد پايگاه مديريت بحران در تهران و ساخت و راه‌اندازي آن به سختي انجام شده و اختصاص آن  به طور كامل به امر ورزش صحيح نيست و به اخلال ماموريت سازمان در شرايط عادي منجر مي شود. همچنين بايد به سرعت كمبود پايگاه‌هاي مديريت بحران در ساير نواحي برطرف شود.
 
وي ضمن بيان اين نكته كه  مديريت بحران در تهران توان انجام وظايف محوله را به طور كامل دارد، به تجربه راه‌اندازي گروه‌هاي داوطلب مديريت بحران در سطح مناطق اشاره كرد و گفت: در بحث آموزش  تلاش‌مان اين است كه در فاز‌هاي بعدي به سمت تشكيل گروه‌هاي تخصصي مديريت بحران برويم.
 
 وي افزود: در حال حاضر دانشكده علمي-كاربردي سازمان آغاز به كار كرده است و اميدواريم كه آموزشگاه تخصصي مديريت بحران نيز در آينده  فعاليت خود را آغاز كند.
 
وي گفت: همچنين با تمهيدات صورت گرفته و همكاري مناسب شهردار منطقه22، زمين مناسبي به وسعت30هزار متر مربع براي احداث نخستين موزه زلزله تهران و كشور احداث مي شود و از كاربردهاي آموزش عمومي و فرهنگ‌سازي برخوردار است.
 
جانشين شهردار تهران در ستاد مديريت بحران شهر تهران سازمان بر اهميت اختيارات ملي براي اعمال مديريت بحران تاكيد كرد و از مشخص شدن  اين سطح به عنوان يك ضرورت ياد كرد.
 
در اين جلسه گزارشي از فعاليت معاونت‌هاي پيشگيري، پدافندغير عامل و آمادگي ، عمليات و امور مناطق سازمان طي شش ماه نخست سال ارائه شد.
 
در اين برنامه همچنين از  دبيران ستادهاي مناطق 22،11،4 و منطقه1 به عنوان ستادهاي موفق  و تعدادي از  كاركنان سازمان  تقدير به عمل آمد.
انتهای پیام/
برچسب ها: موزه ، زلزله ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار