در صد و دهمین کمیسیون دائمی شورای عالی علوم بررسی و تصویب سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی کشور آئین نامه بند ۱۱۶ قانون بودجه محقق شد.

 احمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در صد و دهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در صد و دهمین جلسه به بررسی دو بحث اولویت‌های پژوهشی و فناوری و بررسی و تصویب آئین نامه بند ۱۱۶ قانون بودجه سال ۹۲ پرداخته شد. 

 وی افزود: در خصوص بررسی و تصویب سیاست‌ها و اولویت‌های پژوهشی و فناوری کشور طبق روال و وظایف و ماموریت‌هایی که بر عهده شورای عالی عتف است باید هر سال اولویت‌ها و سیاست‌های پژوهشی و فناوری را ابلاغ کنیم تا هزینه‌های آن محقق شود. 

 احمدی تصریح کرد: در این جلسه طبق برنامه‌هایی که در کمیسیون‌ها است پیشنهادهایی برای اصلاح و اضافه کردن برخی از سیاست‌ها و اولویت‌ها ارائه شده و نظر برخی از کمیسیون‌ها هم پذیرفته شده که در یکی از این کمیسیون‌ها قرار شده سیاست‌ها تقریبا هم بافت سال قبل را داشته باشد مگر ۲ یا ۳ مورد که از جمله آن کمیسیون انرژی بوده که هیچ تغییراتی نداشته مگر جابجایی برخی عناوین که شکل گرفت. 

 وی اظهار داشت: البته در کمیسیون کشاورزی نیز موارد اصلاح شده که طبق سال قبل اولویت‌ها را دادیم تا ابلاغ شود. 

وی در ادامه گفت: دومین بحث موضوع بررسی و تصویب دستور العمل آئین نامه بند ۱۱۶ قانون بودجه سال ۹۲است که این آئین نامه خوشبختانه ابلاغ شده بود اما مدتی متوقف شد و هم اکنون دستور العمل آن آئین نامه ابلاغ می‌شود که براساس آن دستگاه‌ها باید در قالب دستور العمل ۱ تا ۳ درصد اعتبارات دستگاه‌ها در حوزه پژوهش و فناوری هزینه شود. 

 احمدی خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید براساس این آئین نامه فعالیت را دنبال کنند در غیر این صورت نمی‌توانند آن اعتبارات را هزینه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار