رئیس مجلس شورای اسلامی پيش از سفر به عمان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران همواره این بود که با کشورهای همسایه روابط اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشند و برهمین اساس با کشورهای حوزه خلیج فارس روابط دو جانبه‌ای داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش عازم عمان شد.  
 
براساس این گزارش وی در تشریح اهداف این سفر در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران همواره این بود که با کشورهای همسایه روابط اقتصادی سیاسی و فرهنگی داشته باشند و برهمین اساس با کشورهای حوزه خلیج فارس روابط دو جانبه‌ای داریم.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور عمان علاوه بر این که همسایه ماست روابط نسبتا پایداری با جمهوری اسلامی ایران دارد و رایزنی‌های سیاسی ما با این کشور به صورت تنگاتنگ است.
 
لاریجانی اظهار داشت: روابط پارلمانی ما با کشور عمان نیز گسترده است و من به دعوت رئیس پارلمان عمان به این کشور سفر خواهم کرد این سفر برای توسعه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور است.
 
لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این سفر پیگیری توافقات سفر سلطان قابوس به تهران است که البته کارها تا حدی پیش رفته و نیاز به حمایت دارد البته در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز گفتگوهایی خواهیم داشت خصوصا در شرایط فعلی که این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.  
 
اضافه می‌شود؛ در این سفر شجاعی کیاسری، جدگال، محسنی رئیس مجلس را همراهی خواهند کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رئیس ، مجلس ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار