عبدالمنعم بن منصور وزیر اطلاع‌رسانی عمان در صدر هیاتی از فعالان رسانه‌ای این کشور با رئیس‌ سازمان صدا و سیما دیدار و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و رسانه‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران، وزیر اطلاع‌رسانی عمان که قبل از این دیدار از دو شبکه العالم و خبر بازدید کرده و با قابلیت و ظرفیت‌‌های رسانه‌ای کشورمان آشنا شده بود، با ابراز خوشحالی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با رئیس رسانه ملی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را یکی از سازمان‌های بزرگ رسانه‌ای دنیا با قابلیت‌‌های فراوان فنی، آموزشی و برنامه‌سازی توصیف کرد و خواستار مبادلات گسترده رسانه‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف شد. 

 


عبدالمنعم بن منصور وجود اشتراکات دینی و فرهنگی در کنار حسن همجواری و ارتباط دیرینه دو کشور ایران و عمان را زمینه بسیار خوبی برای تقویت ارتباط دو کشور دانست و افزود: برای تقویت این روابط، کشور عمان پیش‌قدم است و سفر مقامات عمانی در گذشته به ایران بویژه سفر پادشاه عمان برای تبریک به رئیس جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر نشان‌دهنده علاقمندی دولت و ملت عمان برای گسترش همکاری با کشور بزرگ ایران اسلامی است.  
 
وی از علاقمندی مردم کشورش به ایران و موضوعات مرتبط با جمهوری اسلامی خبر داد و  گفت: رسانه‌های عمان بویژه روزنامه رسمی این کشور اخبار و تحلیل‌های زیادی از ایران روزانه برای مخاطبان مشتاق خود منتشر می‌کنند.  
 
وزیر اطلاع‌رسانی عمان روابط کشور مطبوعش با جمهوری اسلامی ایران را مستحکم و سرشار از محبت خواند و گفت: ما به این رابطه خوب افتخار می‌کنیم و می‌کوشیم با استفاده از همه ابزارهای در اختیار از جمله رسانه‌‌ها، مشترکات وحدت‌بخش دو ملت را تقویت کنیم.  
 
عبدالمنعم بن منصور با اشاره به حوادث جهان و منطقه و لزوم اتحاد مسلمانان برای دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود تصریح کرد: تاریخ اثبات کرده است که برنده این کشمکش‌ها در منطقه دشمنان ملت‌های مسلمان هستند و ما رسالت سنگین روشنگری اهداف پشت پرده دشمنان و نمایش چهره واقعی اسلام به جهانیان را عهده‌دار هستیم. 



 

وی به ظرفیت‌های رسانه‌ای کشورش اشاره و اعلام کرد مسقط آماده است که همگام با گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف تعاملات رسانه‌ای خود با تهران را افزایش دهد.  
 
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار سابقه همکاری جمهوری اسلامی ایران و عمان را خوب توصیف کرد و گفت: سفر اخیر پادشاه عمان به ایران و دیدار وی با مقامات کشورمان به مناسبات دو کشور عمق بخشید و زمینه‌ساز تعاملات گسترده‌تر در حوزه‌های مختلف از جمله مبادلات رسانه‌ای شد.  
 
رئیس رسانه ملی ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی را سیاست دیرینه دشمنان خواند و گفت: دشمنان اسلام و ملل مسلمان با بزرگ‌نمایی اختلافات کوچک بین کشورهای اسلامی به دنبال اهداف استعماری خود هستند و رسانه‌ها با بیان مشترکات فراوان بین ملت‌های اسلامی می‌توانند وحدت را که تنها راه نجات مسلمانان در مقابل توطئه‌ دشمنان است، تقویت کنند.  
 
رئیس‌ سازمان صدا و سیما با اشاره گستره نفوذ رسانه جمهوری اسلامی ایران در جهان از اقبال روزافزون مخاطبان جهانی به تولید پیام‌های پاک رسانه‌ای خبر داد و گفت: میل و نیاز امروز مخاطبان رسانه‌های کشورهای اسلامی به دلیل اعتقادات عمیق دینی دریافت تولیدات پاک رسانه‌ای است که با گسترش تعاملات بین رسانه‌ها این مهم محقق می‌شود و تقویت تفکر تولید پاک راه مناسبی برای مقابله با تولیدات خلاف اخلاق رسانه‌های غربی است.



 
آقای ضرغامی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران سالیانه 400 فیلم تولید و پخش می‌کند گفت: صدا و سیما جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه تولید آثار نمایشی و تلویزیونی است.  
 
در ادامه این نشست رئیس سازمان صدا و سیما به نشانه دوستی 10 تله فیلم و یک سریال فاخر ترجمه شده به زبان عربی را به وزیر اطلاع‌رسانی عمان اهداء کرد که این اقدام مورد توجه وی و هیات همراه قرار گرفت.  
 
آقای ضرغامی همچنین با اعلام آمادگی صدا و سیما برای تربیت نیروی انسانی متخصص در دانشگاه صدا و سیما به توانمندی رسانه ملی در تولید تجهیزات فنی اشاره و تامین نیاز رسانه‌های عمان از این طریق را مطمئن و با صرفه توصیف کرد.  
 
وزیر اطلاع‌‌رسانی عمان قبل از دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما از شبکه‌‌های العالم و خبر بازدید و از نزدیک با فعالان رسانه‌ای دو شبکه گفتگو کرد.  
 
دکتر عبدالمنعم بن منصور در دیدار از شبکه العالم گفت:‌ بسیار مایلم که روابط رسانه‌ای و فرهنگی خود با ایران را افزایش دهیم و صدا و سیما به خوبی می‌تواند این ارتباط را ایجاد کرد. 



 
وی ابراز امیدواری کرد: در این سفر با توانمندی‌های روز‌افزون صدا و سیما در حوزه‌های مختلف بویژه‌ اطلاع‌رسانی بیشتر آشنا شود.  
 
وزیر اطلاع‌رسانی عمان در شبکه خبر نیز حضور یافت و با نیروهای متخصص، ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی و توانمندی‌های فنی این شبکه آشنا شد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: وزیر ، عمان ، هیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.