تسهيلات 15 ميليارد ريالی براي توسعه باغ‌هاي پسته شهرستان سروستان فارس اختصاص داده شد.

 

 

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ خازن فرماندار سروستان با اشاره به تلاش در راستای تغییر الگوی کشت به سمت باغداری پسته در آینده نزدیک گفت: نخستین خروجی جشنواره پسته تخصیص 15 میلیارد ریال تسهیلات براي توسعه باغ‌‌هاي پسته به اين شهرستان است.

وی با بيان اينكه براي جذب اين اعتبار محدوديتي وجود ندارد، افزود: حل مشکلات باغداران پسته در شهرستان از مهمترین اولویت‌های کارگروه کشاورزی است .

خازن افزود: تمام تلاش خود را برای یکپارچه کردن کشاورزی سروستان و تبدیل آن به کشت محصول استراتژیکی مثل پسته آغاز کرده‌ایم.

وي، طرح ملی انتقال پساب شیراز به دشت سروستان و طرح ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پسته استان در این شهرستان را در راستای تحول بخش کشاورزی ضروری دانست و گفت: این شهرستان بالغ بر 4هزار هکتار سطح زیر کشت پسته دارد که در ابتدا نگهداری و احیا این باغ‌ها و سپس توسعه آن بسیار حائز اهمیت بوده و برای رسیدن به این اهداف به سرانجام رسیدن طرح ملی انتقال پساب بسیار حیاتی است.

به گفته فرماندار سروستان باغداران می‌توانند با تشکیل تعاونی پسته و یا از طریق تعاونی توسعه و عمران شهرستان و همکاری با بخش دولتی می‌توانند سهم عمده‌ای در بهره‌برداری از این طرح داشته باشند که بخشی از سود آن نیز عاید خود کشاورزان می شود./ب

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اعتبار ، توسعه ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.