دبیر کل سابق دفتر تحکیم وحدت گفت: جنبش دانشجویی باید فاصله خود را با جریانات سیاسی اصولگرایی یا اصلاح طلبی حفظ کند چراکه با استقلال و هویت طلبی است که می‌توان نماینده واقعی مردم و پل ارتباطي ملت و حاکمیت بود.

"مهدی امیریان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روز تاریخی 16آذر و اتفاقات رخ داده در این روز گفت: روز دانشجو گرامیداشت اتفاقات سال 1332 است و به همین خاطر این روز به نام روز دانشجو نام گذاری شده است.
 
وی ادامه داد: 16آذر روز قربانی شدن 3 تن از پاک‌ترین، حق طلب‌ترین و آزادی خواه ترین دانشجويان دانشگاه تهران است که به نمایندگی از ملت ایران صدای اعتراض خود را به آمریکایی‌ها نسبت به کودتاي 28 مرداد سال 32 رساندند.
 
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با بيان اينکه 16 آذر به نقطه عطف تاریخ ایران و نماد استکبارستیزی جنبش دانشجویی بدل شده است،‌ تصريح کرد: بدون تردید تحولات استکبار ستیزانه‌ای که بعد از انقلاب اسلامی به خصوص بعد از تسخير لانه جاسوسي در ایران تقویت شد، با تأسی از این نقطه عطف تاریخی بوده است.
 
وی افزود: بعد از گذشت این سال‌ها و با تمام فراز و نشیب‌هایی که در مسیر جنبش دانشجویی بوده است، هنوز هم استکبار ستيزي به عنوان هويت و نمادي براي جنبش دانشجويي بدل شده است.
 
دبیر سابق دفترتحکیم وحدت با بيان اينکه جنبش دانشجوي پل ارتباطي صادقی میان ملت و حاکمیت است، گفت: باید به ویژگی نقادی جنبش دانشجویی بیشتر پرداخته شود تا رفتارهايي که در راستای ناهنجاری، کج‌رفتاری و ...است به برخی مسئولان دولتی، حکومتی، نهادها و دستگاه‌هایی که موظف به خدمت گزاری به مردم هستند تذکر داده شود.
 
وی با تاکيد بر اينکه جنبش دانشجویی باید نسبت به اختلال‌ها در عملکرد دولت نقادانه عمل کند، اظهارداشت: نقدحکومت برای تقویت حاکمیت در بعد داخلی بسیار راهگشا خواهد بود. لذا داانشجويان بايد نسبت به اين مسئله حساسيت بيشتري داشته باشند.
 
دبيرکل سابق دفتر تحکيم وحدت ادامه داد: زمانی که جنبش دانشجویی به این امور توجه می‌کند طبیعتاً بدنه دانشجویی و ملت به این قشر اعتماد و گرایش بیشتری پیدا می‌کند،  چرا که پيگيري مطالبات خود را در اهداف جنبش دانشجویی مي‌بيند.
 
امیریان به نکته بعدی که جنبش دانشجویی باید به آن توجه ویژه داشته باشد اشاره کرد و اظهار داشت: این جنبش باید همواره از حوزه قدرت دور بماند، چراکه این موضوع آفت جنبش دانشجویی است.
 
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت افزود: جنبش دانشجویی باید فاصله خود را با جریانات سیاسی اصولگرایی یا چپ گرایی اصلاح طلبی حفظ کند چراکه با استقلال و هویت طلبی است که می‌توان نماینده واقعی مردم  و پل ارتباطي ملت و حاکمیت بود.
 
وی گفت: نزديک شدن به کانون‌هاي قدرت و ثروت باعث مي‌شود تا جنبش‌هاي دانشجويي کارکرد خود را نسبت به موضوع‌هاي کلان نظام از دست داده و ناخواسته در بازي‌هاي سياسي که منافع گروه‌ها در آن نهفته است گرفتار شوند.

امیریان در پایان با توجه به سوابقی که دولت در 8 سال اصلاح طلبی و 8 سال اصولگرایی به دست آورد، خاطر نشان کرد: این جنبش به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد کارکردهای کلان برای نظام بدست آورد، منافع ملی را تأمین کرده و  به مطالبات رهبری در این حوزه توجه داشته باشد باید فاصله خود را با قدرت حفظ و در راستای حفظ منافع ملی تعامل داشته باشد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار