عضو تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شستا با اشاره به برخی تخلفات مدیرعامل وقت سازمان تامین اجتماعی گفت: رئیس بانک ملت به دلیل عدم همکاری با این هیئت به دادگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سیدحسین دهدشتی نماینده مجلس که ریاست کارگروه شستای هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را برعهده دارد امروز چهارشنبه در نشست خبری گفت: تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی بعد از روی کار امدن سعید مرتضوی و سیاسی شدن این هیئت شروع شد.  
 
وی افزود: شستا مجموعا 4100 جایگاه هیئت مدیره دارد که این جایگاه‌ها صرفا بین 1500 نفر خلاصه شده و به عبارتی هر نفر 3 جایگاه را تصرف کرده‌اند.
 
نماینده آبادان اضافه کرد: شرکت پتروشیمی فناوران 5 عضو هیئت مدیره دارد که در یک سال 525 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فسادهایی وجود دارد که ما از آن‌ها بی اطلاعیم به طوری که حسابی در بانکی ملت وجود دارد که ما هر چه خواستیم از آن تحقیق کنیم رئیس بانک ملت حاضر به همکاری نشد بنابراین او را به دادگاه معرفی کردیم.  
 
وی اظهار داشت: مدیر صادرات شرکت نفت پاسارگاد، شرکت دیگری به نام فرزند و همسر خودش ایجاد کرده بود که طرف معامله با شرکت مذکور بود و در مجموع 300 میلیارد تومان با شرکت سوری خودش معامله داشته است.
 
دهدشتی تصریح کرد: عدم نظارت بر کارکرد شستا مهمترین عوامل به وجود آمدن این تخلفات بوده و باید شدیدا تحت نظارت قرار گیرد.  
 
عضو هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا نتیجه گزارش با جدیت پیگیری خواهد شد یا خیر گفت: تحقیق و تفحص از معدود تحقیق و تفحص‌هایی است که به سرانجام رسیده و ما با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.  
 
اضافه می‌شود گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و شستا در جلسه علنی امروز قرائت شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، ملت ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۲
چگونه می توان تصور کردکه تشکیلاتی بااین گستردگی مالی وخدمات اجتماعی . واحدنظارتی وحسابرسی وپیگری نداشته باشد؟ کمتراز 2 سال چندین میلیارد تومان اختلاس ؟ آیا امکان برگشت این پولها وجوددارد .؟
آخرین اخبار