یک استاد دانشگاه یاسوج گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی گام مترقی برای دولت یازدهم در دفاع از حقوق اساسی جامعه محسوب می شود.

 دکتر هوشنگ فرجی در گفت وگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: منشور حقوق شهروندی تدوین شده از سوی دولت در ابعاد مختلف حرکتی امید بخش با رویکردی آرمان گرایانه است که می تواند گامی در جهت حفظ آزادی های مشروع و ترویج قانون گرایی در جامعه باشد.
وی از اقدام دولت برای عرضه منشور حقوق شهروندی برای نقد از سوی حقوق دانان تجلیل کرد و گفت: دولت با این رویکرد بهترین کار را برای رفع ابهامات ،شفافیت بخشی و پربارکردن تدوین حقوق شهروندی انجام داده است.
این استاد دانشگاه به قدمت دیرینه حقوق شهروندی در دنیا اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد برخی مطالب منعکس شده در لایحه تدوین حقوق شهروندی در سایر مجاری قانونی از قانون اساسی وجود دارد که در فرایند تدوین حقوق شهروندی باید برخی ابهامات تفسیری آن برطرف شود.
دکتر فرجی به جامع بودن منشور حقوق شهروندی دولت اشاره کرد و گفت: گزاره ها و جملات مترقی در بخشهای این منشور دیده می شود با این وجود ابهاماتی درآن وجود دارد که شاید هدف نگارنده در آینده به همین صورت تفسیر نشود.
عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه رییس جمهوری با تدوین حقوق شهروندی یکی از بهترین وعده های خود را عملی کرد افزود: نهادینه کردن حقوق شهروندی در جامعه به سلامت اجتماعی ،برقراری عدالت در ابعاد مختلف سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی و پویایی جامعه بیش از پیش کمک خواهد کرد.
وی اظهارکرد: در بررسی منشور حقوق شهروندی دولت، جامعیت تدوین حقوق شهروندی در حوزه های مختلف وجه ممتاز این اقدام ماندگار دولت برای تبیین حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی و تعیین حق و تکلیف فرد و حکومت محسوب می شود./س
برچسب ها: تدوین ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.