نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود زیرساخت ها و فرصت های شغلی در استان فارس خاطرنشان کرد: با توجه به تولید نزدیک به 28 درصد گاز کشور در فارس و قابلیت های فراوان در عرصه گردشگری، توسعه دانشگاه و نگاه به علم در این استان، متاسفانه هنوز از این ظرفیت ها به خوبی بهره گرفته نشده است

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ .

محمدرضا رضایی اظهار کرد: با وجود منابع فراوان فارس وضعیت اشتغال در این استان نامطلوب بوده و علت آن عدم توجه به ظرفیت های مختلف فارس در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه عواملی مانند خشکسالی، فشار بانک ها و عدم وجود صنایع بسته بندی و تبدیلی کشاورزی، اقتصاد فارس را دچار بحران کرده است، افزود: مسئولان این استان باید توجه ویژه به گسترش بخش صنعت در فارس داشته باشند.

وی بیان کرد: در صورت توجه به ظرفیت ها و توانمندی های فارس شاهد بهبود کسب و کار و اشتغال در این استان هستیم.

رضایی وجود مناطق ویژه اقتصادی در فارس را زمینه ای برای توسعه اقتصاد دانست و افزود: یکی از مهمترین نقطه‌های شروع برای صنعتی شدن این استان، مناطق ویژه اقتصادی است چرا که این مناطق می توانند امکانات و تسهیلات فراوان در اختیار فعالان عرصه اقتصادی قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با توجه به ویژگی‌های مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاران به جای روی آوردن به توسعه باغداری و کشاورزی برای سرمایه گذاری در این مناطق اقدام کنند/س.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، گاز ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.