چشم‌انداز یک ساله آژانس فضایی اروپا رونمایی شد + عکس

آژانس فضایی اروپا موسوم به ESA بعد از بحث‌ها و جلسات طولانی سرانجام ماموریت‌های اصلی این آژانس در دهه‌های آینده را اعلام رسمی نمود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، آژانس فضایی اروپا، "ESA" در جدیدترین گزارش خود از اختصاص فعالیت عمده مرکز در زمینه دو ماموریت مهم نام برده است.
 
گفتنی است: هر دو مورد مطالعاتی ESA در زمینه اختر فیزیک و کیهان‌شناسی با زمینه بررسی در جزئیات فرآیندهای فیزیکی جهان است.
 


بررسی‌ها نشان می‌دهند: بررسی‌ ماده سیاه و همینطور بررسی روند تکامل کهکشان ها، خوشه‌های کهکشانی و رشد سیاه چاله‌ها از مهمترین موضوعات مورد آزمایش و تحقیق هستند.
 
برای انجام این تحقیقات ESA از رصدخانه پیشرفته اشعه X استفاده خواهد کرد و امیدوار است که بتواند این رصدخانه فضایی را برای انجام تحقیقات تا یک دهه‌ی آینده به فضا پرتاب کند.
 
به گفته‌ی مدیران این طرح، نتایجی که از این تحقیقات بدست خواهند آمد، انقلابی در زمینه آگاهی انسان‌ها از فضا و چگونگی تشکیل ستارگان بدست خواهد داد.
 
برای ساخت و راه‌اندازی این پروژه‌های پرتابی ESA، نیاز به نوآوری در تکنولوژی‌های امروزی در زمینه ساخت سفاین فضایی است و علم رباتیک نقش بسیار موثری را در این زمینه ایفا خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار