بعضی از وضعیت‌های روان پزشکی، جنبه طولانی مدت دارند به این معنی که از دوران بلوغ در افراد ظاهر می شوند و عموما برای همیشه ادامه دارند که اختلالات شخصیتی از این دسته است.

دکتر فربد فدایی، روان پزشک و مدیر گروه روان پزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی، در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با مشکل اختلال در شخصیت گفت: نود درصد افراد جامعه رفتارهایی هنجار و کاملا طبیعی دارند اما 10 درصد افراد جامعه ناهنجار و از نظر شخصیتی دچار مشکل هستند، که معمولا از این وضعیت خود آگاهی کامل ندارند.

وی اختلالات شخصیتی را به سه گروه عمده طبقه بندی کرد و گفت: اولین آنها گروه عجیب و غیر عادی است افرادی که در این گروه قرار می گیرند، افرادی دوری گزین، بدگمان و دارای شخصیتی گسیخته هستند.

وی در توضیح گروه دوم گفت: گروه دوم، گروه نمایش است افراد که در این گروه قرار می گیرند، معمولا شخصیتی خود شیفته، ضد اجتماعی و نمایشی دارند.

دکتر فدایی در رابطه به گروه سوم تصریح کرد: این گروه، گروه مضطرب نامیده می شود از علائم افراد این گروه می توان به اضطراب و وسواس اشاره کرد.

وی همچنین افزود: مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و مسائل تربیتی دوران کودکی، در به وجود آمدن این مشکل در افراد نقش دارند.

دکتر فدایی در رابطه با درمان اختلال در شخصیت گفت: درمان این بیماری بسیار دشوار است و عموما به روان شناسی های طولانی مدت نیاز دارد.

وی افزود: مهمترین عامل پیش گیری از این بیماری، وجود سرمشق و الگوی مناسب در زندگی افراد است همچنین داشتن رفتار شایسته والدین با کودکان نیز، از بروز این مشکل جلوگیری می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار