نتایج مطالعات نشان می دهند که حدود 30 درصد مبتلایان به "عفونت های ادراری" و مبتلایانی که بیماری آنها تشدید شده است، افرادی هستند که آب کم مصرف می کنند.

فرید تقوایی متخصص ارولوژی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: عفونت‌های ادراری مشکل شایع در بین افراد جامعه است که عوارض و هزینه های مختلفی را بر جای می گذارد.

وی با بیان اینکه زنان بسیار بیشتر از مردان دچار "عفونت های ادراری" می شوند، اظهار داشت: عوامل مختلفی در بروز عفونت های ادراری نقش دارند که عمده آنها در نتیجه الگوهای نادرست زندگی به ویژه روش های نامناسب تغذیه ای به وجود می آیند.

تقوایی تاکید کرد: نتایج مطالعات نشان می دهند که حدود 30 درصد مبتلایان به عفونت های ادراری و مبتلایانی که بیماری آنها تشدید شده است، افرادی هستند که آب کم مصرف می کنند.

وی یادآور شد: مصرف بیش از اندازه نمک، چاقی و اضافه وزن، بروز بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، برخی از بیماری های مربوط به دستگاه ادراری و عدم رعایت مناسب بهداشت فردی، از دلایل دیگر بروز عفونت‌های ادراری است.

تقوایی با اشاره به اهمیت نوشیدن آب به میزان کافی خاطر نشان کرد: نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در شبانه روز، می تواند خطر بروز عفونت ادراری را به ویژه در زنان کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار