اين مرحله از پايانه داراي 2 هزار و 800 متر راه آهن سه خطي است که با 140 ميليارد ريال اعتبارات بخش خصوصي ساخته شده است و به زودي به بهره برداري مي رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان بنادر و دريانوردي هرمزگان، معاون مهندسي و عمران اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: با بهره برداري از اين مرحله، تخليه و بارگيري 350 هزار کانتينر در سال فراهم مي شود.

مرحله نخست اين پايانه شهريور امسال پس از 18 ماه تلاش متخصصان ايراني و با سرمايه گذاري 142 ميليارد ريالي بخش خصوصي با ظرفيت تخليه و بارگيري سالانه  350 هزار کانتينر ساخته شد.

کمالي افزود: اين پايانه که نخسين پايانه ريلي کانتينري کشور است، 145 هزار متر مربع وسعت دارد و براي ساخت آن 50 هزار مترمکعب زير سازي و 63 هزار متر مربع بتون ويژه  و 11 سوزن براي تغيير مسير ريلها نصب شده است.

مشاور مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان هم گفت: با بهره برداري کامل از نخستين پايانه ريلي کانتينري کشور به دست متخصصان داخلي، امکان تخليه و بارگيري بيش از  700 هزار کانتينر در سال فراهم مي شود.

سعيدي پور افزود: بهره برداري از اين پايانه ريلي کانتينري در ترانزيت کالا از طريق خليج فارس و تنگه هرمز  موثر است. هر تن کالاي ترانزيتي معادل 200 دلار ارز آوري دارد.

پارسال بيش از 2 ميليون و 300 هزار کانتينر از بندر شهيد رجايي بندرعباس صادر، وارد، ترانزيت و يا ترانشيپ شد. 

مجتمع بندري شهيد رجايي در 22 کيلومتري غرب بندرعباس فعالترين بندر کشور است و سالانه بيش از 80 ميليون تن کالا از اين بندر تخليه و بارگيري مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، بنادر ، دریانوردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار