در پايان معاملات امروز "فرابورس"؛

داد و ستد بیش از 198 میلیون اوراق بهادار در بازار "فرابورس"

بازار فرابورس در جريان معاملات امروز شاهد داد و ستد بیش از 198 میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود 1274 میلیارد ریال در 27 هزار و 40 دفعه معامله ثبت بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،"امروز 12 آذرماه"، در جریان معاملات فرابورس،داد و ستد بیش از 198 میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود 1274 میلیارد ریال در 27 هزار و 40 دفعه معامله ثبت شد و شاخص فرابورس با کاهش 0.13 درصدی بر روی عدد 845.52 واحد ایستاد.
 
بر این اساس 66.3 میلیون سهم بانک دی به ارزش 126.6 میلیارد ریال و 37.6 سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش 128.7 میلیارد ریال معامله شد و این دو شرکت بالاترین حجم و ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص دادند.
 
در میان نمادهای داد و ستد شده امروز سهام 10 شرکت گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، صنایع پتروشیمی زنجان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، پتروشیمی ممسنی، صنعت روی زنگان، مهندسی صنعتی روان فن آور و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با 5 درصد افزایش قیمت مواجه شدند و گروه فن آوا، داروسازی تولید دارو، توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد و تکادو هم در زمره شرکت‌هایی بودند که بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
 
همچنین در پایان معاملات روز سه شنبه، ثبت معاملات شرکت اعتباری توسعه به منظور برگزاری مجمع و نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد و اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور پرداخت سود اوراق متوقف شدند.

***استقبال از سومین ETF فرابورسی
 
 
در پی استقبال از سومین ETF، 12میلیون و 20 هزار و 173 واحد از صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله آسمان آرمانی به ارزش 120.2 میلیارد ریال در نخستین روز پذیره‌نویسی شد.  
 
یک میلیون از واحدهای سرمایه‌گذاری ممتاز صندوق آسمان آرمانی سهام پیش از این توسط موسسان آن خریداری شده و 49 میلیون واحد آن به مبلغ اسمی هر واحد 10 هزار ریال از امروز توسط شبکه کارگزاری‌های عضو فرابورس به مدت 5 روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.
 
همچنین امروز به دنبال پذیره‌نویسی 400 هزار ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال اوراق اجاره شرکت واسپاری سپهر صادرات، 50 میلیارد و 40 میلیون ریال اوراق در اولین روز پذیره‌نویسی شد.
 
بر اساس این گزارش، اوراق اجاره شرکت واسپاری سپهر صادرات که مدت پذیره نویسی آن 7 روز کاری است با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و نرخ اجاره بهای آن سالانه 20 درصد، هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود.
 
انتهاي پيام/

برچسب ها: بورس ، فرابورس ، تسهیلات ، صندوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار