عربستان سعودي بزرگترين صادر کننده نفت جهان اعلام کرد بازار جهاني نفت در بهترين وضع ممکن قرار دارد و هيچ دليلي ندارد سازمان کشورهاي صادرکننده نفت ( اوپک) سقف توليد خود را کاهش دهند .

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه  ، علي النعيمي دوشنبه شب پس از ورود به  وين براي شرکت در صد و شصت و چهارمين نشست اوپک  به خبرنگاران گفت تقاضاي جهاني براي خريد نفت در شرايط عالي و مطلوب است و در کنار آن رشد اقتصادي نيز رو به بهبود است .

وزير نفت عربستان درپاسخ  به پرسش يکي از خبرنگاران درباره احتمال کاهش سقف توليد 
 نفت اوپک گفت در شرايط فعلي که بازار جهاني در بهترين وضع خود قرار دارد ، تقاضا
براي خريد نفت بسيار عالي و رشد اقتصادي  نيز رو به  بهبود است ،چرا بايد اوپک سقف توليد 
 خود را کاهش دهد .

 علي النعيمي مدعی شد: احتمال افزايش صادرات نفت ايران نمي‌تواند عامل مناسبي براي کاهش سقف توليد اوپک باشد زيرا تقاضاي جهاني براي خريد نفت همچنان  مطلوب و قابل قبول است .

 صد و شصت و چهارمين  نشست وزيران نفت اوپک چهارشنبه در وين برگزار مي‌شود .

 وزير نفت عربستان بهاي فعلي نفت در بازارهاي جهاني را عالي توصيف و تاکيد کرد  بازارهاي جهاني و ميزان عرضه و تقاضا بهاي نفت را  تعيين مي کند و ما از قيمت فعلي نفت رضايت کامل داريم  .

در پی امضای توافق‌نامه ایران و 1+5  برخي کارشناسان بر اين  عقيده‌اند که صادرات نفت ايران به کشورهاي آسيايي ممکن است در کوتاه مدت افزايش يابد .

 اعضاي اوپک در دسامبر سال 2011 سقف توليد اين سازمان را  30 ميليون بشکه در روز تعيين 
 کردند .

 اوپک در سال 1960 تاسيس شد و اين سازمان هم اکنون با 12 عضو از کشورهاي خاورميانه ، آفريقا و آمريکاي لاتين  بيش از يک  سوم نفت جهان را توليد و تامين  مي‌کند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار