رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از راه اندازی خانه های داوطلبان امید ویژه ایرانیان خارج از کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرحناز ر‌افع در نشست خبری امروز خود که به مناسبت روز جهانی داوطلبان مصادف با پنجم دسامبر 14 آذر ماه برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری آئین نکو داشت از داوطلبان بیان داشت: داوطلبان همواره در همه عرصه ها در مواقع وقوع حوادث و در مواقع دیگر به یاری نیازمندان شتافتند  و با بهره گیری از توان و مهارت خود خدمات ارزنده ای را ارائه کردند جاده خیرخواهی جاده ای دو طرفه است و همه در شادی و غمها با هم شریک و سهیم هستند و این مساله فرهنگ دگر خواهی را به یک ضرورت و مسئولیت مهم اجتماعی تبدیل کرده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ادامه به تشکیل خانه داوطلب امید ویژه ایرانیان تا پایان سال اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست و اشتیاق ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین به منظور بهره گیری از توان و تخصص خانه های داخل امید ایرانیان تاسیس می شود که در همه  زمینه های بشر دوستانه چون اهدای خون شرکت در کارو‌انهای سلامت و حمایت مالی از کمکهای آنها استفاده می شود.

به گفته ی رافع زیر مجموعه گروه هدایت هسته های پژوهش برای مطالعه ی راهکارهای موثر با رویکرد ملی و فراملی به منظور ارائه برنامه ها در زمینه های مختلف نیز تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: خانه ی داوطلب برتر و داوطلب ویژه و برتر که سفیر صلح نیز خواهد بود در روز جهانی داوطلبان معرفی و از فعالیت های بشر دوستانه آنان تقدیر خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان در ارائه گزارش 100 روزه این سازمان به اعزام 731 کاروان سلامت اشاره کرد و گفت: بنا بر رویکرد سلامت محور رئیس جمعیت هلال احمر، در 3 ماهه اخیر 2 هزار و 215 چادر سلامت بر پا شده که 587 هزار نفر از خدمات درمانی و بهداشتی اعضا داوطلب بهره مند شدند. 


وی افزود: همچنین 58 هزار واحد خون توسط داوطلبان اهدا شده که میزان مشارکت زنان داوطلب 22 درصد و بیشتر از زنان در کل کشور بوده است.

وی با اشاره به جذب 15 هزار و 71 نفر در طرح حامیان اظهار داشت: 101 هزار و 241 نفر از نیازمندان در بحث درمان، کمک هزینه ازدواج، مشکلات تحصیلی با حمایت های مالی به ارزش 32 میلیارد ریال و همچنین حمایت های عاطفی بهره مند شدند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: م ، ن ، ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار