رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه فرآورده‌های غذایی آماده، نیمه آماده و صنایع وابسته با اشاره به صادرات ۶۴۰ میلیون دلاری صنایع غذایی در ۶ ماهه نخست ۹۲ گفت: این نمایشگاه با حضور شرکتهای خارجی و داخلی ششم تا نهم دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سید زین العابدین هاشمی رئیس ستاد برگزاری نخستین نمایشگاه فرآورده‌های غذایی آماده، نیمه آماده، کیترینگ و صنایع وابسته امروز در نشست خبری با بیان اینکه یک و نیم درصد جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: این مسئله پتانسیل استفاده از غذای حلال را بالا برده است. 

وی افزود: در همین راستا حدود ۱۰ هزار شرکت فعال در حوزه صنعت غذا با موضوع حلال در ایران حضور دارند. 

وی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که تمامی محصولات غذایی‌اش حلال است گفت: با برگزاری این نمایشگاه ایران حداقل در منطقه به عنوان کشور تولید کننده غذای حلال و مطابق با استانداردهای جهانی معرفی خواهد شد. 

هاشمی ادامه داد: حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم موجب ارتقای صنعت غذا و هم معرفی این صنعت در بازارهای جهانی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مشکات تجارت یاس در ادامه به میزان صادرات این محصولات اشاره کرد و افزود: برای سال ۹۱ صادرات محصولات صنایع غذایی یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون دلار به ارزش وزنی ۵۵۰ هزار تن بود که این میزان در ۵ ماهه نخست سال ۹۲، ۶۴۰ میلیون دلار به ارزش وزنی ۳۹۲ هزار تن است. 

وی با بیان اینکه دو تریلیون دلار گردش مالی شرکت‌های صنایع غذایی است، اضافه کرد: میزان صادرات غذای حلال در سال ۲۰۱۰ در کل دنیا ۵۰۰میلیارد دلار بود که با توجه به پتانسیل بالای ایران در این حوزه قطعا می‌توانیم از مرز ۱. ۵میلیارد دلار عبور کنیم و به ۵میلیارد دلار برسیم. 

هاشمی با بیان اینکه باید ۲۰ درصد محصولات تولیدی صنعت غذایی ایران صادر شود گفت: هم اکنون ایران بازارهای هدف خارجی زیادی ندارد از این رو لازم است با افزایش تبلیغات و دعوت از هیئت‌های خارجی این حوزه را ارتقا دهیم. 

رئیس ستاد نخستین نمایشگاه صنعت غذا در ادامه به حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: ۴ کشور منطقه و آسیای میانه به این نمایشگاه می‌آیند همچنین ۸۰ تا ۱۰۰ شرکت بزرگ داخلی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.  
وی افزود: از مدیران بخش خصوصی و دولتی نیز برای افتتاحیه دعوت به عمل آمده است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال اول برگزاری این نمایشگاه است برای معرفی شرکت‌های بر‌تر جلساتی را با سازمان توسعه تجارت و سازمان استاندارد برگزار کردیم تا با کمک آن‌ها از شرکت‌های بر‌تر در این حوزه تقدیر به عمل آید. 

هاشمی تصریح کرد: کیفیت محصولات ایران بالاست و قابلیت ارتقا نیز دارد اما برگزاری همایش‌های جانبی موجب رشد صادرات و یافتن بازارهای هدف در دنیا می‌شود. 

هاشمی با بیان اینکه امارات مرکز تجارت غذای حلال در جهان است گفت: این مسئله کار را برای ایران سخت کرده اما قطعا از طریق رایزنی‌های فرهنگی با کشورهای منطقه می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه تثبیت کنیم. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه را پس از دو سال بررسی و در ‌‌نهایت گرفتن مجوز برگزار خواهیم کرد گفت: این نمایشگاه تنها نمایشگاه اختصاصی صنعت غذا است که از ششم تا نهم دی ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: صدرات ، صنایع ، غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار