چاقی از دلایل عمده ابتلا به هپاتیت است که با واکسیانسیون می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

سید موید علویان، رئیس بیمارستان بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت: "هپاتیت"از نظر معنایی التهاب در کبد است که هر عاملی می‌تواند موجب این التهاب شود ویروس‌ها، مصرف الکل، چاقی، بیماری‌های خود ایمنی و عوارض دارو‌ها از علل التهاب کبدی است. 

وی با اشاره به اینکه هپاتیت در جامعه ما زیاد است، تصریح کرد: هپاتیت c و b می‌تواند مزمن شود در حال حاضر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت b و کمتر از ۴۰۰ نفر مبتلا به هپاتیت c هستند. 

وی خاطر نشان کرد: کاسته شدن بروز هپاتیت و انجام واکسیانسیون قابل توجه است و این واکسن است که هپاتیت را قابل پیشگیری کرده است. 

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد بیمارستان بقیه الله با اشاره به اینکه "هپاتیت c" واکسن ندارد، افزود: مراجعه به موقع و معاینه توسط پزشک از پیشرفت هپاتیت c جلوگیری کرده امید به ریشه کنی و حذف هپاتیت c به میزان ۷۰ درصد است در حالی که حدود ۲۰ درصد قابل کنترل است. 

علویان اذعان داشت: تزریق دارو و مصرف داروهای خوراکی از راههای درمان به شمار می‌رود. 

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید از تصادف ترسید ولی انسان باید رانندگی کند، گفت: بالا بردن آگاهی، رعایت قوانین و بهداشت قبل از ابتلا به این بیماری توصیه می‌شود ولی اگر فرد مبتلا شد باید به موقع به فکر درمان باشد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: هپاتیت ، کبد ، واکسن ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار