نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در ایران هیچ فرقی بین شیعه و سنی نیست و ما به مسیحیان و دیگر ادیانی که در کشورمان زندگی می کنند نیز همانند شهروندان کشور خود احترام می گذاریم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله مرتضی مقتدایی  در دیدار با جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان مصری با بیان اینکه ما شما را به عنوان میهمان نمی دانیم بلکه شما خود به کشور خودتان سفر کرده اید، اظهار کرد: دین مبین اسلام مرزها را برداشته است و شما می توانید در این سفر آشنایی کاملی با برادران و خواهران دینی خود در ایران کسب کنید.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه متاسفانه در خارج از مرزهای ایران، تبلیغات منفی بسیاری علیه جمهوری اسلامی صورت گرفته است، افزود: سفر شما به ایران و دیدارتان از نزدیک با علما می تواند این تبلیغات منفی و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه علمیه قم ظرفیت بسیار زیادی دارد و مراجع تقلید که نه تنها در کشور بلکه از خارج از مرزهای ایران مقلد دارند، در قم زندگی می کنند و فعالیت های علمی خود را در حوزه علمیه قم انجام می دهند.

مقتدایی با اشاره به اینکه در حوزه علمیه قم اساتید بسیار زیادی مشغول به فعالیت هستند خاطر نشان کرد: مرکز مبلغین اسلامی که در زمینه های مختلف تبلیغی برای تبلیغ دین مبین اسلام به تمام نقاط کشور مبلغ اعزام می کنند، در قم مستقر است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت الله مقتدایی با بیان اینکه در شهر مقدس قم بیش از 30 هزار نفر در زمینه تدریس علوم اسلامی فعالیت می کنند که در بین این اساتید برخی ها تدریس عالیه دارند که آنها مراجع تقلید هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بیش از 120 انجمن علمی که هر کدام متشکل از چندین هزار نفر عضو هستند در حوزه علمیه قم فعالیت می کنند تصریح کرد: جامعه مدرسین علاوه بر اشراف بر امور جاریه حوزه، بر مسائل سیاسی کشور و آنچه که در امور سیاسی کشور می گذرد نیز اشراف دارد

مقتدایی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیداری که با اعضا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشتند فرمودند که شما باید در امور جاری کشور اگر جایی را دیدید که خوب عمل شد، آن را تشویق کنید و اگر جایی برخلاف موازین شرعی عمل شد، آن را متذکر شوید.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دیدار بین ما و شما هیچ دوگانگی وجود ندارد افزود: امام خمینی(ره) منادی وحدت بودند و اساس حرکتشان از ابتدا بر پایه وحدت استوار بوده است و هیچ فرقی بین شیعه و سنی قائل نبوده اند و حتی ما به مسیحیان و دیگر ادیانی که در کشورمان زندگی می کنند نیز همانند شهروندان این کشور احترام می گذاریم.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اهل تسنن در کشور ما به عنوان برادران ما هستند و حتی در مجلس شورای اسلامی نیز نمایندگانی از سایر ادیان و اهل تسنن حضور دارند و در دانشگاه ها به عنوان استاد و حتی در دستگاه قضا نیز به عنوان قاضی فعالیت می کنند.

مقتدایی با اشاره به اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این آمادگی را دارد تا مسافرتی به مصر داشته باشد و با علمای مصر از نزدیک دیدار و گفتگو کند عنوان کرد: بعد از اینکه احمد طیب به ریاست رسید ما به او تبریک گفته و از وی دعوت کردیم که به قم سفری داشته باشد./س

برچسب ها: قم ، ایران ، الگو ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.