دبير ستاد مديرت بحران منطقه يك گفت: پانزدهمين مانور سراسري زلزله ويژه مدارس با عنوان زنگ زلزله در تمامي مدارس شمال تهران امروز با همكاري ستاد مديريت بحران منطقه يك به اجرا درآمد.

فاتحي منش، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: صبح امروز مراسم رسمي آغاز اين مانور در سطح مدارس شمال تهران با به‌صدا درآمدن زنگ زلزله در دبستان پسرانه حكيم واقع در نياوران، خيابان پورابتهاج، خيابان جهانشاهي، نبش خيابان جبلي، روبروي سراي محله نياوران به‌اجرا درآمد.

فاتحي منش، عنوان كرد: طي اين مانور دانش‌آموزان ضمن تمرين اصول صحيح پناه‌گيري و تخليه اضطراري با آموزش‌هاي ارائه شده از سوي كارشناسان ستاد مديريت بحران و با اقدامات امداد و نجات و اطفاي حريق آشنا شدند.

فاتحي منش، خاطرنشان كرد: ستاد مديريت بحران منطقه علاوه بر اجراي تبليغات محيطي و اطلاع رساني عمومي با نصب پوستر و تراكت‌هاي آموزشي در طبقات اين واحد آموزشي، نسبت به هماهنگي حضور اعضاي گروه دوام محله نياوران(داوطلبان واكنش اضطراري محله) اقدام كرد، اعضاي دوام در ساعت 10 صبح به صورت خودجوش و داوطلبانه با تجهيزات امدادي مربوطه در محل حادثه حاضر و نسبت به امدادرساني به مصدومان فرضي اقدام كردند.

فاتحي منش، تصريح كرد: اجراي مانورها يكي از بخش‌هاي بسيار مهم آمادگي در برابر بلاياي طبيعي خصوصا زلزله است و مدارس نيز از اين آسيبها مستثني نبوده و جزء اماكني هستند كه در هنگام زلزله دچار حادثه شده و با توجه به تراكم جمعيت در مدارس صدمات جاني در اين اماكن قابل توجه است و اين گونه مانورها به ارتقاي آمادگي دانش‌آموزان مي‌انجامد.

فاتحي منش، بيان كرد: بر اساس سناريوي تدوين شده در ساعت 10 و 13 دقيقه صبح، زلزله فرضي با شدت 6.5 در مقياس ريشتر در سطح منطقه اتفاق افتاده است كه باعث بروز خسارت در تعدادي از مدارس سطح منطقه شده كه بنا به اعلام نياز مدرسه پسرانه حكيم، عمليات امداد و نجات و تخليه امن اضطراري دانش‌آموزان در مدرسه انجام شده است.

فاتحي منش، افزود: بر اساس سناريوي ياد شده تعداد مجروحين سرپايي 15 نفر، تعداد مجروحين منتقل‌ شده توسط آمبولانس‌هاي هلال احمر يك نفر، اورژانس دو نفر و اداره بهداشت شميرانات يك نفر بوده است، ساير دانش آموزان كه حدود 681 نفر هستند نيز توسط عوامل اجرايي به محل امن منتقل شده‌اند.

فاتحي منش اضافه كرد: ارتقا ميزان آمادگي در برابر بحران‌هاي احتمالي پيش رو، همچنين ارزيابي توان نيروهاي عملياتي از اهداف مانور است.

فاتحي منش، ادامه داد: مانور راس ساعت 10 و 13 دقيقه صبح با به‌‌ صدا درآمدن زنگ زلزله همزمان با صداي جمهوري اسلامي آغاز و در دو بخش فرماندهي و عملياتي با مشاركت سازمان‌هاي تخصصي و عمومي عضو ستاد مديريت بحران منطقه برگزار شد.

فاتحي منش، گفت: پس از انجام مانور، نمايندگان سازمان‌هاي تخصصي و عمومي ستاد مديريت بحران منطقه در جلسه ارزيابي مانور شركت نموده و به بررسي نقاط ضعف و قوت اجراي مانور پرداختند.

فاتحي منش، گفت: اين مانور به‌صورت همزمان در سه مدرسه ديگر منطقه(دبستان دخترانه شوكا و بهمن پور و دبستان پسرانه رشد) همزمان با مدرسه حكيم با نظارت ستاد مديريت بحران و با همكاري نيروهاي داوطلب واكنش اضطراري آموزش‌ديده اجرا گرديد و تا پايان هفته نيز در سه مدرسه ديگر نيز اجرا مي‌شود.

فاتحي منش، خاطرنشان كرد: مراسم آغاز اين مانور در مدرسه پسرانه حكيم واقع در نياوران با حضور دبير و جانشين شهردار و كارشناسان ستاد مديريت بحران منطقه و اعضاي سازمان‌هاي تخصصي عضو ستاد مديريت بحران منطقه يك و با همكاري نهادهاي امدادي و آموزش‌و‌پرورش منطقه برگزار شد.

انتهاي پيام/   
 

برچسب ها: زلزله ، مانور ، امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار