رییس کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام، منشور حقوق شهروندی دولت دکتر روحانی را دارای توجه ویژه به حقوق اقلیت های فکری، مذهبی و قومی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ شهاب تجری گفت: حقوق اقلیت ها همیشه از دغدغه های کشور بوده و دموکراسی نیز زمانی محقق می شود که به این مهم در کشور پرداخته شود.


وی با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه و وجود اقلیت های قومی یا مذهبی در مناطق مرزی، توجه به حقوق این اقلیت ها را هم برای آنان و هم برای منافع کلان ملی و نظام بخصوص در حوزه امنیتی موثر و مفید دانست.

تجری گفت: منشور حقوق شهروندی در واقع تجمیع مجموعه قوانین حقوق شهروندی کشور است که تاکنون اجرا نشده اند ولی بر این باورم که نباید برای اجرای این منشور دست به موازی کاری زد بلکه لازم است سازمانی مشخص برای اجرای این منشور در نهاد ریاست جمهوری ایجاد و متولی اجرای آن شود.

وی البته در دو مورد به این منشور نقد دارد که اولین نکته در حوزه فرهنگسازی پایه ای برای حفظ حقوق شهروندی از راهکار آموزش به کودکان و جوانان در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه است.

تجری گفت: این مورد به شکلی کلی به وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش و صدا و سیما محول شده که به نظر لازم است متولی خاص تری برای این موارد در منشور در نظر گرفته شود.

رییس کانون وکلای استان های کرمانشاه و ایلام همچنین اینکه گنجانده نشدن بند یا ماده ای در این منشور برای حفظ حقوق شهروندان در محاکم قضایی و دادسراها را یکی از کاستی های منشور حقوق شهروندی عنوان کرد.
برچسب ها: منشور ، حقوق ، شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.