کارگران سوداني که به اميد کار و کسب روزي وارد عربستان شده بودند به جاي آن که مورد حمايت قرار گيرند مانند برده به خدمت گرفته شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از الاخباریه، کارگران مهاجر انواع اهانت، تحقیر و بدرفتاری را تحمل کردند تا لقمه نانی بدست آورند ولی این بردباری آنان فایده‌ای نداشت.

رژیم آل سعود در چارچوب طرحی که برای اخراج صدها هزار کارگر خارجی به بهانه سامان دادن به بازار کار تدارک دیده است، یازده هزار کارگر سودانی را از عربستان اخراج کرد.

معاون رئيس هيئت نمايندگي سودان در رياض گفت علاوه بر اين يازده هزار نفر، شماري از کارگران سوداني نيز بازداشت شده اند و در زندان هاي آل سعود به سر مي برند.

دولت عربستان از سه ماه پيش عمليات اخراج دست کم يک ميليون کارگر خارجي را که در اين کشور به سر مي برند آغاز کرد. شمار کارگران خارجي در عربستان تا پيش از آغاز اجراي اين طرح حدود 9 ميليون نفر برآورد شده بود. در ابتدا کارگران يمني هدف قرار گرفتند و اکنون کارگران سوداني تحت تعقيب هستند.

بدرفتاري با کارگران خارجي در زمان کار و در زمان اخراج آنها، مشهود است. دولت عربستان کارگراني را که اخراج مي شوند در مراکزي بدون امکانات در مرزهاي اين کشور جمع آوري و آنها را با تحقير اخراج  مي کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، اخراج ، کارگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار